در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین تمهیدات فرودگاه امام خمینی برای پرواز حجاج

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: پرواز حجاج از روز چهارشنبه 27 تیر ماه آغاز و مسافران هفت استان از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

علی رستمی معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروازهای حجاج از فرودگاه امام خمینی از روز چهارشنبه شروع می‌شود گفت: تا روز چهارشنبه نیروهای خدماتی تیم سازمان حج و زیارت و تیم های پزشکی با  4 پرواز  به کشور عربستان اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه مورخ 97/04/27 حجاج با 93 پرواز به مکه و مدینه اعزام می‌شوند.

رستمی تصریح کرد: 65 پرواز از این 93 پرواز برای شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر و 38 پرواز برای شرکت هواپیمایی سعودی است.

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه 25 هزار و 250 نفر از فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند افزود: از این تعداد 16 هزار و 250 نفر از ایران ایر و 9 هزار نفر نیز از طریق پروازهای سعودی اعزام می‌شود.

رستمی افزود: تعداد مسافران برگشت حجاج نیز 26 هزار و 970 نفر است که 17 هزار و 800 نفر آنها از طریق ایران ایر و 9 هزار و 150 نفر نیز از شرکت‌های سعودی انجام خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: مسافران استان‌های تهران، البرز، مرکزی،‌ قم‌، سمنان، لرستان، قزوین و کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

رستمی با اشاره به اینکه از 65 پرواز ایران ایر 23 پرواز به جده و 42 پرواز به مدینه است گفت: سازمان هواپیمایی کشور و سازمان حج و زیارت به شرکت‌ هواپیمایی ایران ایر اعلام کرده اند که کمترین تاخیر را در پروازهای حج داشته باشد. در صورتی که پروازهای این شرکت هواپیمایی تاخیر داشته باشد هواپیماهای پشتیبان را برای اعزام حجاج در نظر گرفته‌ایم.

رستمی اظهار کرد: تمامی پروازهای حجاج از ترمینال یک امام خمینی انجام می‌شود. به دلیل آنکه در چند ماهه گذشته میزان بارش‌ها بسیار زیاد بوده ،ترمینال سلام تکمیل نشده است.

رستمی در پایان تاکید کرد: 954 پرواز برای برگشت حجاج در نظر گرفته‌ایم . تاریخ برگشت آنها از سوم شهریور تا 24 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

حجاج هفت استان از فرودگاه امام خمینی عازم سرزمین وحی می‌شوند

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۷
سفرشون بسلامت
آخرین اخبار