امام جمعه موقت كاشان گفت:ما هر چه مشکل داریم از بعضی خواص است که با رانت های متصل به قدرت به جای توسعه اقتصادی زندگی مردم، زندگی خود را توسعه دادند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام علي احتشام، در همایش متمرکز حج 97 برای زائران حج تمتع در کاشان، گفت: ما در داخل كشور هرچه با مشكل اقتصادي و نقدينگي ارز و سكه روبرو هستيم به دليل ضعف ها و سستي هاي ما به ويژه خواص است كه نتوانستند به شيعه بودن عمل كنند اما در خارج از كشور مسلمين منطقه با افتخار از ايران نام مي برند.

وي با اشاره به اينكه تابعيت آمريكايي مبني براينكه اوباما براي پيشرفت برجام وعده تابعيت آمريكايي به برخي داده خواهد شد كه اخيرا نمايندگان مجلس آن را رسانه اي كردند گفت: آيا اين راه دفاع از انقلاب و امام بود كه بعد از درخواست اوباما برخي افراد از همه جناح ها كه به رانت هاي قدرت متصل هستند تابعیت آمريكا را دريافت كنند.

به گفته وي، وقتی نخست وزير رژيم صهيونيست جنايتكار با يك تهديد سردارسليماني سراسيمه پوتين را واسطه كرد نشان از اقتدار جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور است.

امام جمعه موقت كاشان اظهار داشت: مردم يمن كه فقيرترين كشور منطقه هستند و بدون كوچكترين امكانات نزديك به چهار سال است در برابر آل سعود و آمريكا و اسرائيل و برخي از شيوخ منطقه مقاومت كرده اند و با وجود اين همه تحريم ها و تهديد ها ايستاده اند و مقاومت مي كنند و مي توانند هنگام ظهور نيز از ايراني ها سبقت بگيرند.

بالاترین منکر توجه و دلبستگی به استکبار غرب و بالاترین امر به معروف دعوت به وحدت است

حجت الاسلام احتشام، با تاکید بر اینکه توجه و دلبستگی به استکبار غرب بالاترین منکر و دعوت به وحدت بالاترین امر به معروف است گفت: منكرات را بايد از خودي و غير خودي كم كنيم.

وی در ادامه در خصوص سفر روحانی حج نیز گفت: شما زائران بيت الله الحرام در يكي از حساس ترين شرايط تاريخ قاصد بيت حق هستيد.

به گفته وی، هجرت به سمت و سوي خدا و مهاجر الي الله و دعوت به خير دو رويكرد مهم سفر حج است چرا كه رفتن به حج و رفع تكليف تنها كمترين وظيفه شما است بلكه بايد براي رسيدن به قله تلاش كرد.

حجت الاسلام احتشام، با تاکید بر سفر تكرار نشدني حج كه شايد نخستين و آخرين سفر زائر باشد گفت: زائران می توانند با رفتار، گفتار و کردار علوی و سیره نبوی نماینده ایرانیان و مبلغ اسلام و فرهنگ دینی باشند.

وظیفه ما در شرایط فعلی جمع قلوب نه جنگ قلوب است

وی، با اشاره به تحول آفرینی روحی و معرفتی سفر حج افزود: جلال آل احمد کسی بود که اگرچه اشتباهاتی داشت ولی با دلبستگی به نهضت امام خمینی(ره) و سفر حج متحول شد و با پیداکردن خود سفرنامه «خسی در میقات» را نوشت.

به گفته وی، در شرایط فعلی اهتمام ویژه برای معرفی فرهنگ شیعی و جمع قلوب نه جنگ قلوب ضروری است.

شایان ذکر است: امسال تعداد 595 کاروان با 86 هزار و 300 زائر حج تمتع از سراسر کشور عازم سفر خانه خدا و حج ابراهیمی می شوند.

همایش متمرکز زائرین حج 97 برای 673 نفر زائر کاشانی با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب مسوول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان و ارائه گزارش عباس نیکونیا، رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: حج 97 ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.