در نشستی با حضور استاندار اصفهان جزئیات درگاه الکترونیکی سرمایه گذاری در استان برای فعال اقتصادی و سرمایه گذاران تشریح و سهولت دریافت مجوز سرمایه گذاری برای آنان مطرح شد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شجاعی معاون اقتصادی و توسعه منابع  استانداری اصفهان در  نشست با سرمایه گذاران استان  به ویژگی های  پرتال سرمایه گذاری  اشاره کرد و گفت :کسی که به این درگاه مراجعه می کند تمامی ظرفیت های استان را می شناسد و می تواند در بخش مورد نظرش سرمایه گذاری کند.

وی  با بیان اینکه با ایجاد پرتال نقطه صفر اقتصادی ایجاد کردیم افزود: درگاه سرمایه گذاری برای این صادر شد که هر سرمایه گذار که مراجعه کند به نامش مجوز صادر شود.

وی بیان کرد : در این درگاه 19 طرح  نیمه تمام را تعریف کردیم و  در واقع امکان سنجی مقدماتی ایجاد شده به طوریکه  مطالعات طرح  با بررسی کارشناسی صلاحیت و  قابلیت اجرایی آن در استان مشخص شده است.

شجاعی گفت : طرح های مختلف اقتصادی به صورت ریز تفکیک شده و پروژه های مورد نیاز استان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه این پرتال بسیار کامل و جامع است  افزود: پروژه ها به تفکیک بخش مشخص شده  و مشکلاتی که در زمینه مواد اولیه داشتیم را در این پرتال تعریف کردیم ؛به طور مثال درزمینه چادر مشکی مصرف کننده هستیم اما هیچگاه جایگاهی در این حوزه نداشتیم و باوجود سرمایه گذار کاری صورت نگرفته است.

وی بیان کرد : در این درگاه اینترنتی صاحبان ایده که قالبا دانشجو هستند ولی سرمایه پول لازم را ندارند دیده شده است و همچنین افرادی که نیاز به سرمایه پذیر هستند.

وی اضافه کرد: برای برخی از شهرستان ها  بیش از 10 طرح در این پرتال برای شهرستان ها دیده شده است و مجوز سرمایه گذاری آنها آماده است و در واقع فرمانداران با مشکلی برای جذب سرمایه گذار مواجه نیستند.

در ادامه مهرعلیزاده استاندار اصفهان ضمن قدردانی از تلاش های معاونت اقتصادی استانداری برای ایجاد چنین پرتال جامعی افزود: یکی  از کارهای خوبی که برای سرمایه گذاری صورت گرفته پرتال سرمایه گذاری است که از بروکراسی اداری جلوگیری
می شود.مهر علیزاده با اشاره به اینکه ما اعتیاد به نفت داریم افزود: نباید واهمه ای از تحریم نفتی داشته باشیم بلکه باید آن را نقطه عطفی در توسعه صنایع و شکوفایی سرمایه گذاری در استان و کشور بدانیم.

وی افزود: بسیار جای تاسف دارد به عنوان یک کشور اسلامی و اولین مصرف کننده چادر هنوز وابسته به تولیدات کشورهای ژاپن ، چین و کره هستیم و باید در این زمینه خودکفا شویم که البته در استان در سرمایه گذاری جدید به این سمت رفتیک که بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی را در استان ایجاد کنیم .

مهر علیزاده گفت : آمریکا چه کاره است که بخواهد نفت ما را تحریم کند؟

تحت هیچ شرایط جای نگرانی برای تحریم ها وجود ندارد و اگر سرمایه گذاران به میدان بیاند و البته مدیران هم با شجاعت از آنها دفاع کنند و مشکلات آنها را برطرف کنند به راحتی از تحریم ها عبور خواهیم کرد؛  مدیران باید ریسک پذیر تر و شجاعانه تر عمل کنندو اگر در جهت منافع شهر استان کشور کاری بکنند و در اصل منفعت شخصی نداشته باشد قطعا سیستم نظارتی هم این موضوع را درک خواهد کرد.

در ادامه نیز چند نفر از سرمایه گذاران در بخش های تولید کارخانه لبنی ، کره و صنعت نساجی مشکلات و معضلات پیشروی خود را مطرح کردندو استاندار اصفهان در جریان موضوعات مطرح شده آنان قرار گرفت و در پایان هم مجوز سرمایه گذاری در بخش های مربوطه به آنان داده شد.

انتهای پیام /س

نشست استاندار اصفهان  با سرمایه گذاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.