نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:عفت و حجاب یکی از مسائل اساسی دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه اکنون در هفته حجاب و عفاف قرار داریم، اظهار کرد: عفت و حجاب یکی از مسائل اساسی دین اسلام است که  در جامعه خانم‌ها و آقایان باید عفیف باشند و مسئله‌ی حجاب را رعایت کنند، چرا که  بی بندو باری در جامعه شیطان را حاکم می‌کند.

وی بیان کرد: تمام نظر دشمن این است که در این هجمه‌فرهنگی عفت و حجاب را از بین ببرد چون اگر عفت و حجاب در جامعه از بین برود خانواده‌ها از هم متلاشی شده و از همین رو امروز مشاهده می کنیم که آمار طلاق مدام رو به افزایش است.

وی گفت: فضای عمومی جامعه متعلق به تمام افراد جامعه است و ایجاد آلودگی های صوتی و نقض حقوق سایر شهروندان جرم تلقی می شود و مسوولان باید با متخلفان برخور جدی کنند.

وی ادامه داد: برگزاری کنسرت در مکان های عمومی موجب سلب آسایش مردم می شود و باید جلوی این کارها را گرفت زیرا موجب نارضایتی شدید مردم در جامعه شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: گفت: رعایت حقوق شهروندی در تمامی اماکن لازم بوده و مردم باید به حقوق هم احترام بگذارند و بدانند که رعایت این امر از وظایف شرعی و قانونی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرارسیدن روز دختر بیان کرد: سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به این روز نامگذاری سده است و باید دختران ما آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/م

خطبه های نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.