امام جمعه خوی گفت: ضرورت دارد آحاد جامعه مردم تمامی تحرکات دشمن و عوامل او را زیر نظر داشته باشند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی  در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تبریک 25 تیرماه سالروز تأسیس بهزیستی و تأمین اجتماعی به عموم مردم و همه خدمت گذاران در این سازمان اظهار داشت : سازمان بهزیستی از جمله سازمانهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه گذاری شده است که با پیشنهاد اولین مسئول بهزیستی کشور شهید محمد علی فیاض بخش با ادغام 16 سازمان ،نهاد ،مؤسسه و انجمن خیریه ،سازمان بهزیستی تأسیس گردید.

وی ادامه داد: این سازمان  متجاوز از 30 رسالت و وظیفه سنگین را در ارتباط با خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر کشور بر عهده دارد .

جایگاه والای دختران در سیره اهل بیت(ع)

خطیب نمازجمعه با اشاره به روز ولادت حضرت معصومه و تبریک آن و نامگذاری این روز به نام روز دختران و آغاز هفته کرامت موضوع دختر از دیدگاه اهل بیت را مورد بررسی قرار داد

وی گفت: اگر تاریخ اسلام را از صدر اول تاکنون مورد بررسی قرار بدهیم در تمامی اعصار زنان دوشادوش مردان حتی در بعضی صحنه ها جلوتر از آنان در راه اسلام و ارزشهای آن نقش آفرینی کرده اند

وی ادامه داد: آیت ا.. خویی در کتاب معجنم رجال الحدیث از 137 نفر از زنان برجسته نام می برد که راوی حدیث بودند و مرحوم محلاتی در کتاب ریاحین الشریعه متجاوز از 500 نفر از زنان و بانوان فضیلت شیعه نام می برد که در میدان های مختلف مبارزه ،دانش،خانه داری،شوهر داری،تبلیغ معارف،تدریس قرآن ،تربیت فرزندان ،پرستاری از بیماران و...برجسته بودند.

خطیب نماز جمعه در ادامه گفت :رسولخدا(ص) می فرماید خَیْرُ اَوْلادِکُـمْ اَلْـبَـناتُ دختران بهترین فرزندان شماست و در حدیث دیگر می فرماید چه خوب فرزندانی هستند دختران با حیا هر کس یکی از آنها را داشته باشد خداوند آن را مانعی از در برابر آتش دوزخ قرار می دهد.

و در حدیث سوم در جهت تبیین فضیلت و جایگاه فرزندان دختر می فرماید هر کس که برای او دختری به دنیا آید و او را اذیت نکند و حقیرش نشمار و فرزندان ذکور را بر او ترجیح ندهد خداوند او را به واسطه آن دختر به بهشت می برد.

رصد کردن تحرکات عوامل دشمن یک رسالت انقلابی است

حجت الاسلام شکوری در پایان خطبه دوم با اشاره به توطئه های اخیر آمریکای جنایتکار علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران بعد از خروج از برجام اظهار داشت :با در نظر داشتن اینکه پس از خروج آمریکا از برجام و تبلیغات گسترده علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در رسانه های خود و انجام فعالیت های داخلی با بهره گیری از ضد انقلاب و عوامل گروهکی ضرورت دارد آحاد جامعه مردم تمامی تحرکات دشمن و عوامل او را زیر نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ح

خطبه های نماز جمعه خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.