نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان، روز جمعه از لندن به لاهور بازمی‌گردد و با بالگرد به اسلام آباد، پایتخت این کشور، منتقل خواهد شد.

نواز شریف در راه پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان، روز جمعه از لندن به شهر لاهور بازمی گردد و با بالگرد به اسلام آباد، پایتخت این کشور، انتقال داده خواهد شد.

وی که به اتهام فساد به ده سال حبس محکوم شده قرار است ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی به همراه مریم نواز، دخترش وارد پاکستان شود که وی نیز به هفت سال زندان محکوم شده است. هنگامیکه دادگاه پاکستان نواز شریف و دخترش را به فساد و حبس محکوم کرد آن‌ها برای ملاقات با همسر بیمار نواز شریف در لندن بسر می‌بردند.

داماد نواز شریف نیز در حال حاضر دوره محکومیت یک ساله خود را به اتهام مشابه سپری می‌کند که ریشه در خرید آپارتمان‌های مجلل در انگلیس دارد و بنا بر اعلام دادگاه پاکستان این آپارتمان‌ها با دریافت رشوه خریداری شده است. احتمال می‌رود شریف خواستار تجدیدنظر در حکمش و آزادی به قید وثیقه شود.

نواز شریف روز جمعه در پیامی ویدئویی از هواپیمایی که به مقصد پاکستان در پرواز بود اعلام کرد با علم به اینکه مستقیم راهی زندان خواهد شد در حال بازگشت به پاکستان است. وی از فعالیت در عرصه سیاسی محروم شده است و شهباز شریف، برادرش، اکنون ریاست حزب مسلم لیگ را بر عهده دارد و برای انتخاب مجدد در ۲۵ ژوئیه تلاش می‌کند.

نواز شریف اوایل این هفته در پیامی تلویزیونی از لندن خطاب به هوادارانش گفت از زندان هراسی ندارد و از مردم خواست به حزب وی رای دهند. وی همچنین از این فرصت برای انتقاد مجدد از ارتش پاکستان استفاده کرد که به طور مستقیم و غیرمستقیم در اداره این کشور نقش داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار