هفدهمین جشن مدیران تولید سینما با حضور اهالی سینما و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در جشن مدیران تولید سینمای ایران که شب گذشته در هتل انقلاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: باید فضای نشاط آوری را در اختیار اهالی هنر قرار دهیم تا شاهد شکوفایی عرصه های مختلف آن از جمله سینما باشیم.

وی با اشاره به همراهی مجلس با آثار مختلف سینمایی بیان کرد: تعامل میان اهالی سینما با مسئولان دولت و مجلس می تواند بسیاری از اشکالات را قبل از آسیب درمان کند.

مهمان ویژه این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران بود که ضمن پرداختن به مقام شامخ هنر در دیدگاه دین، تصریح کرد: هنر متعهد و در خدمت ارتقا و رشد جامعه باید ارج نهاده شود و مورد تقدیر قرار گیرد.

وی بیان کرد: نگاه هنرمندان به مسائل روز جامعه حتما خوب است اما باید فراتر از این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد.

صدر عاملی:سینمای ایران بسیار شریف و نجیب است/افخمی: کار کردن با من، صبر ایوب می خواهد

این جشن چهره های سینمایی و سخنرانان متعددی همچون رسول صدرعاملی، سیروس الوند، پوران درخشنده ، کیومرث پوراحمد و بهروز افخمی داشت که درباره مسائل مختلفی صحبت کردند.

رسول صدر عاملی کارگردان شناخته شده‌ ایران در این مراسم اظهار کرد: سینمای ایران بسیار شریف و نجیب است و می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

صدر عاملی:سینمای ایران بسیار شریف و نجیب است/افخمی: کار کردن با من، صبر ایوب می خواهد

وی ادامه داد:در روزهای اخیر شاهد اتفاقات تلخی بودیم و نتوانستیم لحظه ای را به شادی سپری کنیم اما خوشحالم که این جمع باعث شد تا دوباره کنار دوستان قدیمی نفسی تازه کنیم.

بهروز افخمی که زمانی پس از آغاز مراسم با عجله به روی صحنه آمد، اظهار کرد: خوشحالم در جمع دوستانم هستم و آنها دوباره در چنین مراسمی ملاقات می کنم.

صدر عاملی:سینمای ایران بسیار شریف و نجیب است/افخمی: کار کردن با من، صبر ایوب می خواهد

وی همچنین در مورد مدیران تولید سینما و ارتباطش با آنها گفت: واقعا کارکردن با کارگردان هایی مثل من که می خواهند با  کارهای ژانگولر فیلم خاصی بسازند، صبر ایوب می خواهد.

پوران درخشنده نیز که برای تقدیر از برادر خود عباس درخشنده به روی صحنه حاضر شده بود، درباره آثار خود در سینما گفت: برادرم در فیلم هایی که همکاری داشتیم بسیار مراعات هزینه‌ و مخارج را می کرد زیرا می دانست من با حداقل امکانات می توانم فیلمی را از آب و گل در بیاورم.

بخش دیگری از مراسم به تقدیر از وحید مشاری برای فیلم بمب یک عاشقانه و عبدالله شهباز زاده برای فیلم «به وقت شام» اختصاص پیدا کرد که توانسته بودند در جشنواره فجر سال گذشته خوش بدرخشند.

صدر عاملی:سینمای ایران بسیار شریف و نجیب است/افخمی: کار کردن با من، صبر ایوب می خواهد

همچنین این مراسم به حضور فرزندان معظم شهیدان صیادشیرازی و شهید علی اکبر شیرودی مزین شده بود که برای تقدیر از عوامل به روی صحنه آمدند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد "امام جمعه موقت تهران"، امیر یوسف قربانی "فرمانده هوانیروز ارتش" و علی قائم‌مقامی "دبیر هفدهمین جشن مدیران تولید" از طاهر امانی برای تولید فیلم "سرو زیر آب" تجلیل کردند.

در بخش دیگر مراسم از حجت الاسلام احمد مازنی "رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس"، علیرضا محجوب نماینده مجلس و محمد مهدی احمدی مشاور وزیر ارشاد و مدیر کل حوزه وزارتی دعوت شد تا برای اهدای لوح تقدیر و دیپلم افتخار به ناصر مقدس روی صحنه بیایند.

 اجرای این مراسم بر عهده مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون بود و از سعید سعدی، عباس درخشنده و یوسف صمدزاده پیشکسوتان تولید سینمای ایران هم به پاس زحمات چندین ساله در عرصه تولید تجلیل شد.

انتهای پیام /

هفدهمین جشن مدیران تولید سینما برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار