کارگردان مستند «آقای نخست وزیر» گفت: امیرانتظام که نام ایشان در اسناد لانه جاسوسی نیز موجود است، در گذر تاریخ حتی یک موضع ضدآمریکایی و ضداستکباری نگرفت.

حتی یک موضع ضدآمریکایی در دوره حیات امیرانتظام دیده نشدمحمدرضا امام‌قلی کارگردان مستند«آقای نخست وزیر» در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارتباط جبهه ملی و نهضت آزادی با آمریکا، گفت: اعضای این دو گروه هیچ زمانی نپذیرفتند که آمریکا در چند ده سال گذشته و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به کشور خیانت کرده و منافع ملت را زیرپا گذاشته است.

وی افزود: امیرانتظام که نام ایشان در اسناد لانه جاسوسی نیز موجود است، در گذر تاریخ حتی یک موضع ضدآمریکایی و ضداستکباری نگرفته و همیشه در مقابل آمریکا مواضعی یکسان با گذشته داشته است.

این فعال رسانه ای تاریخ سیاسی ایران تصریح کرد: همین آقایان در زمان مذاکرات برجام با حمایت فراوان از روند مذاکرات و پس از امضای برجام نیز با ارسال نامه تبریک به آقای روحانی از برقراری دوستی و روابط مشترک با آمریکا حمایت کردند، ولی در عین حال بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، همگی در سکوت فرورفته و هیچ گونه واکنشی نسبت به سردمداران آمریکا نشان ندادند.

وی با بیان اینکه منافع بعضی‌ها در کشور به نوعی با آمریکا گره خورده است، اظهار کرد: اعضای جبهه ملی در کودتای 28 مرداد سال 1332  موضع جدی را در برابر آمریکا اتخاذ نکردند.

امام‌قلی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای این دو جبهه سیاسی پس از کارشکنی‌های آمریکا در ایران و ضربه‌های وارده به ملت یک بار برای همیشه در طول حیات سیاسی خود باید خط کشی مشخصی در ارتباط با آمریکا تعیین کنند تا شاید برخی از اتهامات از آنها دور شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نهضت آزادی ، جبهه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار