مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از آغاز عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم خندان تپه در همدان خبرداد.

آغاز عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم خندان تپه در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به  آغاز عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم خندان تپه در همدان افزود: دشت همدان بهار با وسعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر مربع واقع در کرانه‌های شمالی کوهستان الوند به دلیل شرایط مناسب زیستی از دوران پیش از تاریخی تا کنون مورد توجه فرهنگ‌های انسانی بوده است.

وی گفت: ازجمله مهم‌ترین محوطه‌های این دشت می‌توان به تپه‌های هگمتانه، پیسا، زینوآباد و خندان تپه اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: خندان تپه بزرگترین محوطه مس‌وسنگی دشت همدان بهار با وسعتی بیش از ۵ هکتار است که در داخل زمین‌های زراعی روستای امزاجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان قرار گرفته است.

مالمیر اضافه کرد: تعیین عرصه و حریم این تپه در سال جاری با تخصیص ۱۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدانگفت: بر اساس مطالعات سفالینه‌های سطحی این محوطه مربوط به دوران مس‌وسنگی تا دوران تاریخی است.

انتهای پیام/ج

عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم خندان تپه در همدان آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.