معاون خدمات شهری شهردار همدان از ادامه قاطعیت در برخورد با متخلفان شهری و سد معبر در همدان خبر داد.

قاطعیت در برخورد با سد معبر در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  وحید علی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان، با بیان اینکه سد معابر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکونت و یا هر عنوان دیگری برابر تبصره 1 بند دو ماده 55 قانون شهرداری‌ها ممنوع است اظهار کرد: شهرداری همدان با توجه به وضعیت معیشتی مردم، به هیچ عنوان قصد حذف بساط گستران را ندارد و با شناسایی دست‌فروشان واقعی و ایجاد بازارچه‌های محلی و در اختیار گذاشتن امکانات لازم، طرح ساماندهی بساط‌گستران را به اجرا درخواهد آورد.

وی هدف از ایجاد طرح ساماندهی دست‌فروشان را دسترسی آسان شهروندان به بساط‌گستران در بهترین اماکن بازار دانست و ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌های محلی، دست‌فروشی بدون سدمعبر و عرضه کالاهای ایرانی، نظم و انضباط شهری و کاستن از ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهردار همدان  به راه‌اندازی دو بازارچه موقت محلی در ایام پایانی سال96 اشاره کرد و گفت: بازارچه موقت محلی ارم واقع در بلوار ارم و بازارچه موقت محلی بوعلی واقع در کوچه سریخچال برای بساط‌گستران در نظر گرفته شد که بساط‌گستران همه روزه از ساعت 8 تا 23 در این مکان‌ها استقرار یافته بودند که با استقبال شهروندان مواجه شد.

علی ضمیر افزود: با توجه به عدم استقبال دست‌فروشان از بازارچه موقت محلی بوعلی پس از پایان سال گذشته، دست‌فروشان تنها در طرح شب بازار پیاده راه بوعلی، اکباتان و روزبازارها مجاز به فعالیت دست‌فروشی و بساط گستری هستند.

وی  با اشاره به طرح ساماندهی دست‌فروشان گنجنامه نیز اظهار کرد: حدود 80 نفر به صورت دائمی در محوطه تاریخی، تفریحی گنجنامه فعالیت دست‌فروشی داشتند که با توجه به اهمیت این مکان در حوزه گردشگری و لزوم حفظ سیما و منظر شهری اجازه فعالیت نخواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهردار همدان  ادامه داد: شهرداری همدان با توجه به شناسایی افراد مورد نظر که منحصراً و به صورت دائمی در این مکان فعالیت بساط گستری داشتند، اقدام به جانمایی و تعیین مکان مناسب برای ایجاد بازارچه‌ موقت محلی در بوستان شهید ساعی گنجنامه کرد.

وی با اشاره به عملیات پاک‌سازی محوطه گنجنامه، تصریح کرد: جمع‌آوری 20 کامیون وسایل و ابزار عوامل سد معبر در محوطه تاریخی، تفریحی و گردشگری گنجنامه و انتقال آنها به انبار شهرداری، پاک‌سازی کامل محوطه گنجنامه و استقرار عوامل رفع سدمعبر در محل برای جلوگیری از هر گونه سدمعبر از اقدامات صورت گرفته در راستای پاک‌سازی این منطقه بوده است.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: در همین راستا و با اجرای طرح جمع آوری دست‌فروشان مناطق مرکزی و گردشگری شهر همدان، تاکنون بساط گستران مناطق پیاده راه بوعلی، میدان امام خمینی(ره)، منطقه گردشگری گنج نامه، بلوار علویان، آرامگاه باباطاهر، بلوار فرشچیان و پیاده راه اکباتان جمع آوری شده‌اند.

وی اضافه کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان، بازار روزهای هفتگی را مهیای فعالیت دست‌فروشان و بساط گستران کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار همدان  بیان کرد: براساس زمان‌بندی صورت گرفته دست‌فروشان می‌توانند همه روزه از ساعت 8 تا 14 در بازارهای محلی شهر همدان فعالیت داشته باشند.

علی ضمیر افزود: براین اساس شنبه‌ها کوی الوند، یکشنبه‌ها کوی شهید مدنی و استادان، دوشنبه‌ها خیابان جعفر طیار جنب پارک، سه شنبه‌ها بلوار شهید مطهری پایین‌تر از پل رسالت، چهارشنبه‌ها بلوار امام خمینی (ره) جنب امامزاده خضر، پنجشنبه‌ها کوی فرهنگیان و خیابان شهیدان دیباج و جمعه‌ها منطقه ششصد دستگاه برای فعالیت دست‌فروشان به صورت منظم تعیین شده است.

وی همچنین با اشاره به نظارت بر روزبازارها توسط ناظران سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی و نیروهای اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری گفت: جهت عرضه صنایع دستی و محصولات خانگی بانوان نیز در روز بازارهای هفتگی و باغ ایرانی (طرح بهنام) اقدام کرده ایم.

انتهای پیام/د.ا

با متخلفان شهری همدان با جدیت برخورد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار