دادستان فدرال آلمان یک دیپلمات ایرانی را به دخالت در نقشه ادعایی بمب‌گذاری در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در فرانسه متهم کرد.

اتهام‌زنی آلمان علیه دیپلمات ایرانی دربارۀ حمله به گردهمایی گروهک تروریستی منافقینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، دادستان فدرال آلمان یک دیپلمات ایرانی را به دخالت در نقشه ادعایی بمب‌گذاری در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در فرانسه متهم کرد. 

دادستان فدرال آلمان، این دیپلمات را «اسدالله الف» معرفی کرد و گفت ممکن است به بلژیک استرداد شود.

بلژیک اکنون در حال انجام تحقیقات درباره دو فرد بلژیکی ایرانی‌الاصل است که ادعا شده است قصد داشتند در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین بمب‌گذاری کنند.

دادستانی آلمان مدعی شده است که این دپیلمات ایرانی به زوج بلژیکی وسیله انفجاری حاوی 500 گرم ماده انفجاری (استون پروکسید) داده است.


بیشتر  بخوانید:  آمریکا، ایران را به تلاش برای حمله به همایش منافقین در پاریس متهم کرد


مطرح شدن این ادعاها، واکنش وزارت خارجه ایران را برانگیخته است. روز چهارشنبه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اعلام کرد تهران اعتراض خود را مبنی بر دستگیری یک دیپلمات ایرانی به فرانسه و آلمان بیان کرده است.

قاسمی گفت: «عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، به کاردار سفارت آلمان و سفیر فرانسه به دلیل دستگیری این دیپلمات ایرانی، اعتراض کرده است.» وی افزود دو دیپلمات آلمانی و فرانسوی به وزارت خارجه ایران فراخوانده شده اند.

او همچنین گفت وزارت خارجه ایران سفیر بلژیک را فراخوانده است و علیه درخواست بروکسل از آلمان برای استرداد این دیپلمات ایرانی به بلژیک اعتراض کرده است.

پس از انتشار گزارش‌های ادعایی درباره این دیپلمات ایرانی، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نیز اعلام کرد تهران آماده است برای کشف حقیقت در پس «این نقشه شوم» با تمام طرف‌ها همکاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
این ها همون کشورهایی هستند که بمب های شیمیایی برای کشتن زنان وبچه ها ومردم ما به صدام می فروختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
کشورهای مروج تروریسم هنوز هم دنبال تروریست پروی و به دنبال نشان دادن خود به عنوان دایه مهربانتر از مادرهستند
آخرین اخبار