مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت:در هفته بهزیستی ۴۶ طرح به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ وارثی مدیر کل بهزیستی استان در جمع خبرنگاران اضافه کرد: واگذاری ۵۲ واحد مسکونی به مددجویان، راه اندازی مرکز ندای مهر، سامانه پیشگیری از طلاق، مرکز ژنتیک و آژانس ویژه معلولان از مهمترین این طرح‌ها است.

وارثی اضافه کرد: طبق دستور العمل‌های کشوری، اداره بهزیستی استان باید هر سال ۱۳۱ واحد به مددجویان واگذار کند که سال گذشته ۱۳۵ واحد و بیشتر از دستور العمل کشوری واگذار شد.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه ۵۰ درصد از کودکان کار غیر ایرانی هستند افزود: بیش از ۷۰ درصد کسانی که سر چهار راه‌ها می‌ایستند نیاز اقتصادی ندارند و به صورت تیمی برای فرد دیگری کار می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی از راه اندازی مرکز ندای مهر در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: در این مرکز به دختران آسیب دیده در جامعه و یا نزدیک به آسیب خدمات مالی، مشاوره‌ای و مددکاری داده می‌شود.

وارثی به راه اندازی سامانه طلاق در استان هم اشاره کرد و گفت: این سامانه برای کنترل و کاهش طلاق در جامعه راه اندازی می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه گفت: امسال ۶۰ مددجوی دختر شناسایی شده است و برای همه آنان جهیزیه اهدا می‌شود

رحمانی معاون اجتماعی بهزیستی استان هم گفت: در حوزه زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار دو هزار و ۳۰۰ خانواده زیر پوشش این اداره هستند.

وی افزود: به خانواده‌هایی که چند قلو دارند، ۶ تا ۷ ماه در سال بابت هر کودک ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.