راستاد گفت: خروج هندی‌ها از بندر چابهار به دلیل تحریم‌ها صحت ندارد.

خروج هندی‌ها از بندر چابهار صحت ندارد / شرکت APGL هند به عنوان بهره‌بردار نهایی چابهاربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران درباره ایجاد شرکتهای مشترک حمل ونقل میان بخش خصوصی ایران با کشورهای حوزه CIS گفت: پیشنهادی که من در این باره دادم بیشتر در حوزه حمل و نقل و لجستیک بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در این بخش مهمترین مسئله آن است که ظرفیت زیادی برای ترانزیت از شمال به جنوب و بالعکس در کشور داریم و این زنجیره حمل و نقل باید منسجم و با منافع کشور مشترک باشد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: از این زنجیره باید انتظار بهبود کیفیت حمل و نقل داشته باشیم و ما باید در زمینه ترانزیت یک تحول اساسی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه معضل کمبود ترانزیت با کانتینر از مهمترین مسائل موجود در حوزه حمل و نقل دریایی خزر به شمار می‌رود، گفت: در جهان به استثنای کالای فله خشک و مایع سایر کالاها با کانتینر جابجا می‌شود.

راستاد افزود: هم اکنون سهم تجارت دریای خزر از حمل ونقل کانتیری برای کل کشورهای حاشیه خزر نزدیک به صفر است.

وی با اشاره به اینکه برای شکل گیری حمل و نقل کانتینری در تجارت دریای خزرباید چارچوب‌های منطقه‌ای وجود داشته باشد گفت: حمل و نقل کانتیری ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش تجارت دریایی ایجادمی‌کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: سال گذشته بنادر شمالی کشور حدود 6 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا داشته است  همانند الگوی کل تجارتی که در دریای خزر وجود دارد.

راستاد گفت: چشم‌انداز و هدف ما استفاده بهینه از ظرفیت‌های بنادر شمالی است و باید بتوانیم ظرفیت حداقل را به 25 میلیون تن برسانیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره خروج هندی‌ها از بندر چابهار به دلیل تحریم‌ها گفت: خروج هندی‌ها از این بندر صحت ندارد و ما در حال گذراندن آخرین مراحل تشریفات نوسازی قرارداد با هندی‌ها هستیم تا بهره‌وری موقت از پایانه چابهار را شروع کنیم.

وی تصریح کرد:هیچ نگرانی از این بابت نداریم و مقرر شده بود تا نیمه ماه ژوئن این قرارداد امضا شود ولی بابت بانکهای ما و هندی کمی تاخیر در هماهنگی‌ها به وجود آمد.

راستاد تاکید کرد: تاضمانت نامه فعالیت ‌APGL هند صادر شود پیگیری‌های صورت گرفته و هندی‌ها توانسته‌اند این مشکل را با بانک عامل ایرانی بر طرف کنند.

وی بیان کرد: در کمتر از یک ماه آینده شرکت APGL به عنوان بهره‌برداری نهایی چابهار آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/

در کمتر از یک ماه آینده شرکت APGL به عنوان بهره‌برداری نهایی چابهار آغاز به کار خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار