دبیر انجمن زغال سنگ کشور گفت: فقدان تلفات جانی در حادثه معدن کلاریز، نشان دهنده ایمن بودن این معدن است.

ریزش معدن کلاریز،تلفات جانی نداشته است/معدن کاران با کمبود چوب مواجه اندبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حادثه ریزش معدن در حدود ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه (۲۰ تیر ماه) در یکی از تونل‌های معدن کلاریز اتفاق افتاد و در این حادثه چند تن از کارگرا ن معدن آسیب دیدند.

معدن کلاریز با حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی، یکی از معادن زیرمجموعه معدن البرز شرقی است که در شهرستان شاهرود استان سمنان واقع شده است.

در رابطه با این حادثه با دبیر انجمن زغال سنگ کشور به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه می آید؛

سعید صمدی رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد و دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در این حادثه تونل معدن زغال سنگ ریزش نکرده بود بلکه کارگاه استخراج زغال سنگ ریزش کوچکی داشته است.

وی افزود: دلیل اصلی ریزش این کارگاه هنوز مشخص نشده است، اما ممکن است این اتفاق به دلیل پرتاب گاز و یا ریزش چوب های معدن باشد.

صمدی تصریح کرد: زمانیکه زغال سنگ استخراج می شود، فضای معدن خالی شده و برای نگه داشتن این فضا از چوب هایی بهره برده می شود.

دبیر انجمن زغال سنگ کشور اضافه کرد: به دلیل کاهش واردات چوب به کشور، قیمت چوب بالا رفته و از آنجاییکه تأمین آن در داخل سخت است برخی از معدن‌داران از چوب کمتری در معادن خود بهره می برند.

وی با بیان اینکه تنها 3 نفر در این حادثه مجروح شده‌اند،گفت: فقدان تلفات جانی در این حادثه و رخ ندادن انفجار خاص در معدن کلاریز، نشان دهنده ایمن بودن این معدن است.

انهتای پیام/

ریزش معدن کلاریز استان سمنان

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار