نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها گفت: نخستین نیروگاه هزار مگاواتی خورشیدی کشور در شهر یزد احداث می‌شود.

غلامعلی سفید نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اعلام این خبر که نخستین نیروگاه هزار مگاواتی خورشیدی کشور در شهر یزد احداث می‌شود، اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه اولیه با دو شرکت چینی و ایتالیایی نخستین نیروگاه خورشیدی وسیع کشور با ظرفیت هزار مگاوات در شهر یزد احداث می‌شود.

سفید افزود: مقرر شد پنل‌های خورشیدی و تجهیزات آن بر روی سقف ۲۰ هزار خانه در شهر یزد نصب شود تا علاوه بر تامین انرژی رایگان برای شهروندان، مازاد آن نیز وارد مدار استانی شود.

وی گفت: بر اساس این تفاهمنامه همچنین مقرر شده تا با کمک این شرکت‌ها یک واحد تولیدی برای تولید قطعات مورد نیاز تجهیزات و پنل‌های خورشیدی در حاشیه شهر یزد ساخته شود و در کنار آن نیز این دو شرکت متعهد شدند تا در زمینه ساخت یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت بین ۱۰ تا ۳۰ مگاوات برق با طرف‌های ایرانی همکاری و مشارکت کنند.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه این تفاهمنامه هنوز در مرحله مقدماتی است و تا نهایی شدن و امضای قرارداد فاصله دارد، گفت: استانداری، شرکت برق منطقه ای و شهرداری یزد در این طرح‌ها مشارکت دارند.

سفید با تاکید بر اینکه استفاده از بام منازل برای تولید هزار مگاوات انرژی خورشیدی و مشارکت مستقیم مردم در این طرح از ویژگی‌های منحصر بفرد این طرح است، گفت: یزد به عنوان بزرگترین میراث خشتی و گلی جهان باید استفاده از انرژی پاک را در دستور کار و اولویت خود قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۷
انرژی خورشیدی یکی از گرانترین و کم بازده ترین نوع استحصال انرژی است
آخرین اخبار