کارشناس مسئول برنامه عفونت‌های بیمارستانی معاونت بهداشت وزارت درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۹۸۰ بیمارستان کشور زیر پوشش برنامه مراقبت از عفونت‌های بیمارستانی قرار دارد.

۹۸۰ بیمارستان کشور زیر پوشش برنامه مراقبت از عفونت‌های بیمارستانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،   مسعودی فر،کارشناس مسئول برنامه عفونت‌های بیمارستانی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در کارگاه آموزشی نظام مراقبت عفونت‌های بیمارستانی که به میزبانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد؛ با بیان اینکه برنامه مراقبت از عفونت‌های بیمارستانی از سال ۱۳۸۱ در کشور شروع به کار نموده است گفت: با توجه به قدمت نسبتا کم اجرای این برنامه خوشبختانه شاهد نتایج بسیار مطلوب در این خصوص بوده ایم به طوری که در حال حاضر در کشوربالغ بر ۹۸۰ بیمارستان در حال ثبت داده‌ها در سامانه ثبت اطلاعات هستند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت حداقل ۷ درصد افراد در کشور‌های توسعه یافته و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از افراد در کشور‌های در حال توسعه در جریان دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به نوعی، عفونت‌های بیمارستانی را تجربه می‌کنند.

کارشناس مسئول برنامه عفونت بیمارستانی معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد:در ایران همانند کل دنیا عوامل مستعد کننده‌ای برای بروز این عفونت‌ها وجود دارد و ما بر اجرای نظام مراقبتی به منظور بهبود بخشیدن بر روند این عفونت‌ها تاکید می‌کنیم.

 مسعودی فرگفت: افزایش طول مدت بستری در بیمارستان، افزایش هزینه ها، افزایش میزان مرگ و میر، افزایش میزان ناتوانی ناشی از عفونت‌ها و مقاومت‌های دارویی از مهمترین پیامد‌های ناشی از عفونت‌های بیمارستانی برشمرده می‌شوند.

وی آموزش را زیربنای اجرای مطلوب این برنامه خواند و افزود: با انتقال آموزش‌های کسب شده توسط شرکت کنندگان در این کارگاه به سطوح محیطی شاهد موفقیت برنامه در کل کشور باشیم.

کارشناس مسئول برنامه عفونت‌های بیمارستانی معاونت بهداشت وزارت، هدف از برگزاری کارگاه آموزشی نظام مراقبت عفونت‌های بیمارستانی را همسو نمودن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در برنامه مراقبت از عفونت‌های بیمارستانی، آشنایی با تعاریف جدید برنامه و مروری بر سامانه ثبت اطلاعات به منظور همسان سازی داده‌ها برشمرد و تصریح کرد: عفونت‌های مرتبط با ارائه خدمات بهداشتی درمانی معضلی است که در دنیا سلامت بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و دریافت کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی را تهدید می‌کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

نظام مراقبتی به منظور بهبود بخشیدن بر روند عفونت‌های بیمارستانی اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.