سردار منتظرالمهدی مطرح کرد؛

بی‌حجابی ریشه برخی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه

معاون اجتماعی ناجا گفت: برخی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه ریشه در بی حجابی دارد.

بی‌حجابی ریشه برخی از ناهنجاری‌های موجود در جامعهبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در مراسم اختتامیه سومین جشنواره چادر‌های آسمانی که امروز (چهارشنبه) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: همگی می‌دانیم دوام هر جامعه‌ای به هنجار‌مند بودن افراد جامعه بستگی دارد و برخی از هنجارها بر اساس قانون تبیین می‌شوند و حجاب هم جزء همین قوانین است.

وی افزود: حجاب موهبتی الهی است که باید برای آن سجده شکر به عمل آورد و طبیعی است که امروز انجام کارهای اجتماعی برای ترویج حجاب کافی نیست و باید تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه با تمام باور‌های دینی به کار گرفته شوند.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: باید تمام دستگاه‌ها، علما، ائمه جمعه، دانشمندان، متفکران و استاتید دانشگاه و هر شخصی که تریبون و منبر دارد، در راه ترویج حجاب پیش قدم شود.

سردار منتظر المهدی گفت: نیروی انتظامی در میان بیست و چند دستگاهی در امر حجاب به عنوان آخرین ایستگاه وظایفی دارد و در حوزه ایجابی در حوزه اجتماعی با ادبیات تعلیم و تربیت و ترمیم و تعمیم به ترویج حجاب می‌پردازد و در بخش‌های دیگر ناجا نیز با برخی هنجارشکنان نیز برخورد سلبی انجام می‌شود.

معاون اجتماعی ناجا افزود: برخی از رفتار‌هایی که امروز از سوی برخی از افراد جامعه شاهد هستیم، حکایت از اعتقادات مردم ندارد و برخی از رفتار‌های هنجارشکنانه و بی حجابی و یا شل حجابی‌ها ناشی از اعتقادات مردم نیست، بلکه ناشی از امیال آن‌ها است و زنان و مردان ما فطرتا دین مدار هستند و ما باید با اقدامات خود این چراغ‌های فطرت را روشن کنیم.

وی گفت: برخی از رفتار‌های هنجارشکنانه در جامعه به گونه‌ای است که باعث فشار هنجاری در بین افراد می‌شود و فشار هنجاری هم به معنی همین امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند موثر واقع شود.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: برخی از ناهنجاری‌ها و فشار‌های عصبی در جامعه ریشه در بی حجابی‌ها دارد و ما می‌توانیم با کارگروهی آن را درمان کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار