مختاری با بیان اینکه آبیاری فضای سبز شهری در روز را ممنوع کرده‌ایم گفت: مناطق تنها بین ساعت ۱۸ تا ۶ بامداد مجاز به آبیاری هستند.

علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آب گفت: به تمام مناطق شهرداری بخشنامه کرده‌ایم که هیچکس حق ندارد اقدام به چمن‌کاری جدید کند.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه چمن نیازمند مصرف بالایی از آب است و تاثیری هم بر پاکیزگی و تصفیه هوا ندارد، تاکید کرد: هر منطقه‌ای که اقدام به چمن کاری کند، طبق قانون با  مسئولان آن منطقه برخورد خواهیم کرد.

روزها آبیاری نمی‌کنیم/ هرگونه کاشت جدید چمن را جمع‌آوری می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری منطقه 19 اقدام به کاشت چمن کرده بود اظهار کرد: ما به محض اطلاع از این موضوع تمام چمن‌های کاشته شده را جمع‌آوری کردیم و ضمن تذکر به شهردار منطقه، پیمانکار را هم جریمه کردیم.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت آبیاری فضای سبز تهران از ساعت ۶ تا ۱۸ + عکس


مختاری با بیان اینکه برای جلوگیری از هدر رفت آب، تحت تاثیر گرما و تبخیر به تمام مناطق بخشنامه کرده‌ایم که در روز آبیاری نکنند، اظهار کرد: آبیاری فقط از ساعت 18 تا 6 صبح مجاز است و همه مناطق ملزم به رعایت این دستورالعمل هستند تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: 60 درصد فضای سبز شهری به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار شهری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۱ تير ۱۳۹۷
لوكسترين و گرونقيمت ترين تزيينات زمين چمنه
آخرین اخبار