رئیس‌جمهور آمریکا پیش از ترک کشورش برای شرکت در نشست ناتو گفت دیدار با ولادیمیر پوتین برای او ساده‌تر از این نشست است.

ترامپ: دیدار با پوتین ساده‌تر از نشست ناتو و سفر به انگلیس استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت ساده ترین نشست او در سفر این هفته به اروپا، دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد بود.

ترامپ پیش از ترک آمریکا برای شرکت در نشست ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک، به خبرنگاران گفت: «[نشست] ناتو را پیش رو دارم. سفر به انگلیس را دارم که کمی با آشفتگی همراه است و دیدار با پوتین را [در برنامه هایم] دارم. صادقانه بگویم، دیدار با پوتین ساده تر از همه آنهاست».

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در نشست ناتو  شرکت می کند. او همچنین سفر به انگلیس و دیدار با ترزا می را پیش رو دارد. ترامپ در ادامه سفر اروپای خود روز دوشنبه با پوتین در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار می کند.

او در پاسخ به این پرسش که پوتین را به چشم دوست می بیند یا دشمن گفت: «در حال حاضر واقعا نمی توانم بگویم. تا آنجا که می دانم او یک «رقیب» است. من فکر می کنم همراه شدن با روسیه، همراه شدن با چین، خوب است. چیز خوبی است؛ این را بارها گفته ام».

ترامپ در واکنش به اظهارات دونالد توسک، رئیس شورای اروپا گفت: «ما متحدان زیادی داریم اما نمی توانیم از آنها بهره ببریم. آنها [اتحادیه اروپا] از ما بهره می برند. آمریکا با کمک به ناتو بیشتر به آن ها [اتحادیه اروپا] کمک کرده است تا آنها به آمریکا».

 رئیس شورای اتحادیه اروپا، در حاشیه امضای بیانیه همکاری بین اتحادیه اروپا و ناتو گفت: «آمریکای عزیز، به متحدانت احترام بگذار، چرا که دیگر [دوست] زیادی نداری.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار