وزارت ورزش و جوانان بهای سکه های پاداش ورزشکاران را به نصف رساند تا تعلل در پرداخت ها خلاف جریان بازار با قیمت قدیم پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ورزشکاران و قهرمانان دو و میدانی ایران در رقابت های بین المللی  مختلف در سال95- 96 حضور یافتند و در ازای قهرمانی و کسب مدال  طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان در انتظار پاداش از پیش تعیین شده بودند.

پاداش های مصوب از سوی وزارت ورزش و جوانان طبق جدول زیر اعلام شد: 

وزارت ورزش و جوانان در روزهای اخیر در صدد است پاداش های عقب افتاده برخی رشته ها را طبق جدول ارائه شده بپردازد.

 

تاوان تعلل وزارت ورزش از جیب ورزشکاران هزینه شد

تفاوت پرداخت وزارت ورزش و جوانان و با ردخواست ورزشکاران این رشته در جدول واضح است و  گفته می شود وزارت ورزش و جوانان قرار است که سکه ها را با قیمت پایه 1 میلیون و هشتصد و 50 هزار تومان پرداخت کند و این در حالی است که قیمت سکه این روز ها فراتر از قیمت مورد نظر در وزارت ورزش و جوانان است و این دلیل اصلی اختلاف و نارضایتی ورزشکاران از پرداخت پاداش هاست.

به عنوان مثال ورزشکاری که قرار است 80 سکه تمام بهار آزادی دریافت کند در این حالت باید به 50 درصد از طلب خود برسد چرا که قیمت سکه و مابه تفاوت پرداخت ریالی  به جای قیمت خودسکه صدای ورزشکاران این رشته را در آورده است.

مصوبه وزارت ورزش و جوانان برای پاداش های ورزشکاران به صورت سکه تعیین شده است و تنها محل درآمد این قهرمانان همین ورزش است و برای گرفتن تنها یک مدال در رقابت های معتبر بین المللی باید سال ها تلاش و تمرین و ممارست انجام داد و سختی های معیشتی را به جان خرید به امید روزی که بتوانند با دریافت مدال زندگی خود را در بخش قهرمانی و در کنار آن معیشتی سر و سامان بدهند.

شاید توقع برخی از ورزشکاران در مورد دریافتی ها با توجه به شرایط فعلی اقتصادی بی جا  گاهی متوقعانه تر از حد معمول است اما بهتر به وزارت ورزش و جوانان مثل روال قبل مبلغ ریالی آنرا تعیین می کرد و نامی از سکه به میان نمی آمد که در اینصورت چالش های امروز نیز معنا پیدا نمی کرد.

در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا و اعزام کاروان جمهوری اسلامی ایران در این رقابت معتبر برخی ورزشکاران از این موضوع ناراحتند و کمی هم انگیزه های خود را برای حضور قدرتمند در رقابت ها از دست داده اند.

وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای این رقابت ها و آماده سازی تیم های اعزامی زحمات و هزینه زیادی متحمل شده اند و شاید برخی ورزشکاران خواسته یا ناخواسته این زحمات را هدر بدهد.

ورزشکاران ما نشان دادند که به دلیل مادیات کم فروشی نمی کنند و اهتزاز پرچم ایران را به بیشتر از این سکه ها هم نفروخته اند اما خوشبینانه ترین حالت اینکه ورزشکاران و قهرمانان ایران اگر تمرکز کافی برای حل مشکلات اقتصادی خود نداشته باشند نا خواسته در رقابت نیز کم می آورند و دود این اتفاق به چشم ورزش ایران می رود آنهم در درست رقابت هایی که تمامی تیم های قدرتمند آسیا حضور دارند و سرنوشت برخی رشته های ما را برای المپیک و حتی 4 سال بعد خواهند نوشت.

کیهانی : نمی توان از فدراسیون دو و میدانی توقع چندانی داشت 

حسین کیهانی قهرمان مسابقات آسیایی اودیشا هندوستان گفت:گویا این مشکل با پرداخت ما به التفاوت از سوی وزارت ورزش برطرف می‌شود، اما با این حال هنوز خبری از همکاری مسئولان ورزش کشور نیست. چرا که اگر قرار باشد پاداش و سکه‌های خودمان را با توجه به قیمت قبلی دریافت کنیم هم متضرر می‌شویم و هم این مساله به هیچ عنوان نمی‌تواند عادلانه و منطقی باشد.

او افزود:متاسفانه مسئولان وزارت ورزش برای بیشتر رشته‌ها اقدام کردند و با پرداخت ما به التفاوت قیمت سکه‌ها به این مساله پایان دادند، ولی هنوز هیچ اقدامی نسبت به پرداخت جوایز دوومیدانی کاران نشده است.

کیهانی افزود: نمی‌توان از فدراسیون دوومیدانی توقع چندانی داشت چراکه این فدراسیون برای تأمین منابع مالی خودش هم با مشکل روبرو است و به طور حتم نمی‌تواند این مبلغ سنگین را به التفاوت جوایز قهرمانان و کادر فنی را پرداخت کند.

تاوان تعلل وزارت ورزش از جیب ورزشکاران هزینه شد

مرادی :آقایان در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا با پرداخت نکردن جوایز به ما روحیه می‌دهند!

سجاد مرادی مربی تیم ملی دوومیدانی هم با انتقاد از این مسئله و با کنایه خطاب به مسئولان وزارت ورزش گفته بود: آقایان در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا با پرداخت نکردن جوایز به ما روحیه می‌دهند!

او ادامه داد:به نظرم پیش از هنگام بازی‌های آسیایی جاکارتا آقایان وزارت نشین با این کارشان دارند به شکل ویژه تری از ما حمایت می‌کنند تا با انگیزه بیشتری به دوومیدانی کشورمان خدمت کنیم. در این بیست سالی که ورزش کرده ام تا به حال در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته و مشاهده نکرده ام که مسئولان یک کشور برای قهرمانان شان اهمیت چندانی قائل نشوند.

تاوان تعلل وزارت ورزش از جیب ورزشکاران هزینه شد

 ثمری:آماده بازی های آسیایی می شویم اما باید دغدغه جواز هم داشته باشیم 

علی ثمری بیان کرد: در حالی که برخی رشته‌های تیمی مانند والیبال جوایز خود را به صورت کامل دریافت کرده‌اند، اما ما باید همچنان منتظر بمانیم.

او ادامه داد: فکر می‌کنم یکی از مشکلات دوومیدانی این است که در این چند سال در رقابت‌هایی که شرکت کرده مدال زیاد کسب کرده و به این طریق هم با پرداخت نشدن جوایز مورد لطف قرار می‌گیرد.

قهرمان پرتاب وزنه آسیا تصریح کرد: ما در اردو در حال آماده سازی خود برای بازی‌های آسیایی جاکارتا هستیم و باید با روحیه بالا برای حضور در این مسابقات آماده شویم، اما متأسفانه با این حال باید دغدغه دریافت جوایز سال‌های ۹۵ و ۹۶ خود را هم داشته باشیم. فدراسیون دوومیدانی که با بانک مرکزی ارتباطی ندارد تا بتواند سکه بگیرد و از طرفی نمی‌تواند طبق سهمیه به کسی کمتر یا بیشتر پرداخت کند پس مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید مثل بسیاری از رشته‌ها مابه التفاوت یک و نیم میلیاردی سکه‌های مربوط به ما را هر چه سریعتر پرداخت کنند تا بدون دغدغه به تمرینات مان ادامه دهیم.

ملی پوش دوومیدانی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و جوانان  هرچه زودتر مابه التفاوت موجود را مانند یک سری رشته‌های تیمی و خاص پرداخت کنند تا فدراسیون آن‌ها را هم به ما و هم به مربیان پرداخت کند.

تاوان تعلل وزارت ورزش از جیب ورزشکاران هزینه شد

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار