معاون اول رئیس جمهوری گفت: اینکه گفته می‌شود دولت می‌خواهد صرافی‌ها را حذف کند، حرف بی‌حسابی است و انتظار داریم نخبگان و فعالان اقتصادی، راهکار‌های جدید بیابند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت:اصفهان خواستگاه اصلی تمدن و فرهنگ ایران است و امتیازات ویژه ای دارد.

جهانگیری گفت: آمریکایی‌ها توطئه جدی برای ایران خواب دیده اند و همه باید به کمک دولت بیایند تا کشور از این شرایط به خوبی عبور کند.

وی گفت: جریان‌های سیاسی باید در این مقطع اختلافات را کنار بگذارند تا آمریکایی‌ها متوجه شوند که قادر نیستند صادرات نفت ایران را متوقف کنند.

معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکایی‌ها بر این باورند که با  فشار اقتصادی  به ملت ایران می تواننددر نظام جمهوری اسلامی ایران تفرقه ایجاد کنند اما ملت ایران بارها خلاف آن را به آمریکایی ثابت کرده و از این تنگن‌ها عبور کرده ایم.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: اینکه گفته می‌شود دولت می‌خواهد صرافی‌ها را حذف کند، حرف بی‌حسابی است و انتظار داریم نخبگان و فعالان اقتصادی، راهکار‌های جدید بیابند.

وی افزود:  جهانگیری گفت : برجام یک توافق بین المللی بود که آمریکا از آن بیرون رفت و قطعنامه 2231 در سازمان ملل تصویب شد و ایران طبق وظایفش به تعهداتش عمل کرد و این آمریکا بود که سر ناسازکاری گرفت و اراده کشور‌های طرف برجام  این است که باید با ایران همکاری کنند.

 وی ادامه داد: ما توانمندی های بسیاری درکشور داریم و باید واقعیت ها را به درستی تشخیص دهیم در شرایط خطیر فرصت هایی وجود دارد که می توانیم آنها را معالجه کنیم.

جهانگیری گفت: انسجام سیاسی فکری و ملی باید در کشور اتفاق بیفتاد تا از این جنگ اقتصادی  عبور کنیم.

وی گفت:  دولت شرایط کنونی را مدیریت می کند و  در مردادماه در خصوص فساد‌ها صحبت خواهم کرد،  تا در مورد بسیاری از موضوعات از جمله نفت شفاف سازی شود.

وی افزود: با ساماندهی بسیاری از مشکلات ، جلوگیری از ورود بی رویه کالای قاچاق ، قناعت مردم و کاهش بریز و بپاش دولت  تلاطم ارزی حتما به ثبات خواهد رسید.

جهانگیری با  اشاره به وضع آب در استان  سیستان وبلوچستان  گفت: متاسفانه خشکسالی بسیاری از استان های ایران را درگیر کرده و در استان های جنوبی کشور به دلیل وزش طوفان شن وضعیت وخیم تر است .

وی بیان کرد : دولت یازدهم برنامه هایی را برای مقابله با خشکسالی تدوین کرده و قطعا نخواهیم گذاشت خشکی در ایران بماند و زاینده رود که اصفهان به آن زنده است هرگز خشک نخواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت : اگر 10 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می شد بسیاری از مشکلات امروز نداشتیم اما با همکاری دانشگاه اصفهان و اجرای طرح های مناسب کشاورزی  مشکل  کم آبی نیز حل خواهد شد.

جهانگیری گفت: دولت افرادی را که در خشکسالی متضرر شده اند تنها نخواهد گذاشت و در کنار آن ها خواهد ماند.


وی افزود: استان اصفهان در پیشرفت اقتصادی کشور نقش داشته و از همین رو مشکلات اصفهان مشکلات همه کشور است.

جهانگیری در ادامه گفت: قدر استان اصفهان و نخبگان آن را باید بدانیم و در  شرایط کنونی برای حل بسیاری از مسایل از جوانان نخبه استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح و رونمایی از چند پروژه عمرانی و حضور در شورای اداری امروز سه شنبه وارد اصفهان شد.

انتهای پیام/ی

 

جهانگیری در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.