نورو غذای شما را به آسانی تحویل می‌دهد

سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای کراگر مستقر در ایالات متحده اولین خودرو خودران تحویل مواد غذایی را آزمایش کرد.

فروشگاه، کلیک، تحویل؛ نورو غذای شما را به آسانی تحویل می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروه‌های سوپرمارکت‌های کراگر اعلام کرد در حال همکاری با شرکت فناوری نورو برای تولید اولین خودرو خودران تحویل مواد غذایی با نام نورو است.

کراگر در تلاش است تا با همکاری شرکت فناوری نورو اولین نسل از خودروهای خودران تحویل مواد غذایی را تا اواخر پاییز سال جاری به بازار عرضه کند. نورو یک تازه وارد به خانواده خودروهای خودران است اما تفاوت اصلی این خودرو با دیگر اعضا خانواده‌اش وظیفه تخصصی او است. دو مهندس سابق کمپانی گوگل که سابق کار در پروژه‌های خودروهای خودران را نیز دارند در سال 2016 شرکت نورو را با تمرکز بر روی تحویل اتوماتیک پایه‌گذاری کردند. این دو مهندس نام پروژه خود را آخرین مایل نهادند و هدف آن را جابه‌جایی و تحویل خودکار کالاها از مبدا تا مقصد اعلام کردند.

فروشگاه، کلیک، تحویل؛ نورو غذای شما را به آسانی تحویل می‌دهد

برنامه آزمایشی کراگر که در نوع خود اولین است، مشتریان این فروشگاه را قادر می‌سازند تا با انتخاب اجناس و کالاهای مورد نیاز خود از طریق سایت این فروشگاه با نام the Kroger ClickList و یا از طریق اپلیکیشن نورو به صورت خودکار اجناس را در همان روز در مقصد تعیین شده تحویل بگیرند. خودرو خودران نورو بر مجموعه‌ای متداول از تکنولوژی مبتنی است: لیدار( روش اندازه‌گیری فاصله مبدا تا هدف تعیین شده با استفاده از پالس‌های لیزر)، رادار و سیستم دوربین. نرم‌افزار نورو نیز کمک می‌کند تا وسیله خودرو بدون نیاز به راننده به راحتی حرکت کند.

شاید آزمایش نورو و کراگر اولین از نوع خود نباشد زیرا سابقا شرکت آمریکایی دومینو با همکاری کمپانی خودروسازی فورد بر روی پروژه مشابهی برای تحویل پیتزا با خودرو خودران آزمایش‌هایی انجام داده‌اند. بخشی از این آزمایش به بررسی چگونگی تعامل مشریان با خودرو تحویل پیتزا اختصاص یافته بود. کراگر نیز در انجام پروژه خودرو خودران خود از تجربیات این آزمایش استفاده کرده است. هنوز مشخص نیست که کراگر هزینه‌ای را بابت تحویل مواد غذایی دریافت می‌کند یا نه ولی یکی از مسئولین این فروشگاه زنجیره‌ای بیان کرد: مشتریان باید انتظار قیمت منصفانه‌ای را برای تحویل سریع و آسان کالا خود داشته باشند.

در ادامه فیلم این خودرو خودران را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید:6 تحول جالب و باور نکردنی خودروهای خودران؛ از تحویل پیتزا تا خواندن ذهن راننده+ تصاویر


انتهای پیام/

نورو اولین خودرو خودران مخصوص تحویل مواد غذایی در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار