فرماندار تربت حیدریه گفت: بنا‌ها و آثار تاریخی مواریث ملی و متعلق به عموم مردم است و خیرینی که این بنا‌ها را وقف کردند با نیت حفظ و خدمات رسانی مطلوب بوده است.

لزوم حفظ واحیای بنا‌های تاریخی وقفی در تربت حیدریه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،احمدعلی موهبتی در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسات انجمن میراث فرهنگی شهرستان در زمینه افزایش تعامل و همکاری برای برنامه‌ریزی، تعمیر و بازسازی اماکن میراثی موقوفه شهرستان به توافق رسیده اند.

وی گفت: حفظ بنا‌های تاریخی جزو مسئولیت‌های میراث فرهنگی است در این مسیر اداره اوقاف و امور خیریه نیز باید با توجه به اهمیت موضوع و در حال تخریب بودن برخی موقوفات، با دستگاه‌های متولی از جمله اداره میراث فرهنگی و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار تربت حیدریه افزود: بنابر توافق صورت گرفته، مقرر شد چندین مکان تاریخی که قابلیت استفاده به ظرفیت گردشگری را دارند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از محل موقوفات و اداره میراث فرهنگی، و گردشگری شهرستان مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

گفتنی است: در شهرستان تربت حیدریه بالغ بر ۲۰ اثر تاریخی وقفی وجود دارد.

انتهای پیام//م. ن
 

حفظ بنا‌های تاریخی وقفی ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.