رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند از اهدای ۱۰۰ جلد قرآن کریم به موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

اهدای ۱۰۰ جلد قرآن کریم به موسسات و خانه‌های قرآنی نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام موسی محبی، رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند در جمع مبلغان گفت: در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به‌ ویژه در روستاها تعداد ۱۰۰ جلد قرآن کریم در بین مسئولان خانه‌های قرآن شهری و روستایی و همچنین موسسات قرآنی نهاوند توزیع شده است.

وی بابیان اینکه با راه‌اندازی خانه‌های قرآن روستایی و شهری، شاهد فعالیت‌های قرآنی چشم‌گیری در سطح شهرستان هستیم، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در کلاس‌های قرآنی در روستاها قابل تقدیر است.

وی باتاکید براینکه تبلیغات اسلامی نهاوند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در روستاها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و مؤسسات و خانه‌های قرآن خود را تحت پوشش قرارمی‌دهد و از آنها حمایت می‌کند، گفت: بیشترین آمار ثبت خانه های قرآن در استان همدان مربوط به شهرستان نهاوند است.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی نهاوند نیز از تدوین و بروز رسانی بانک اطلاعات مبلغان بومی این شهرستان خبر داد.

حبیب سلگی گفت: به منظور ساماندهی و برنامه ریزی فعالیت ها و برنامه های مبلغان بومی این شهرستان و طی هماهنگی های بعمل آمده با دفاتر ائمه جمعه نهاوند، گیان و فیروزان و روحانیون شبکه تبلیغ بانک اطلاعات مبلغان بومی این شهرستان بروزرسانی وتدوین شد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵ مبلغ و مبلغه بومی در نهاوند افزود: در حال حاضر اطلاعات ۸۵ نفر از مبلغان بومی در عرصه امور فرهنگی تبلیغی شامل مبلغین مستقر، اساتید دانشگاه، روحانیون ادارت دولتی در این بانک اطلاعات ساماندهی شده است.

وی همچنین از روند روبه رشد فعالیت‌های فرهنگی امور بانوان در این نهاوند خبر داد و گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع عفاف و حجاب، ساماندهی و آموزش مبلغات، فعالیت خواهران مداح در هیئات مذهبی بانوان، اعزام مبلغات به مدارس، فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مذهبی و شرکت در طرح اوقات فراغت تابستان ۹۷ از جمله این فعالیت ها است.

سلگی خاطرنشان کرد: قشر بانوان در هر شهرستانی به‌عنوان یک پتانسیل محسوب می‌شوند که با حمایت مادی و معنوی مسئولان و دست‌اندرکاران بخش های مختلف فرهنگی می‌توان از این قشر جامعه در اجرای امور فرهنگی بیشتر استفاده کرد.

انتهای پیام/ج

100 جلد قرآن کریم به موسسات وخانه های قرآنی اهداء شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.