فرستاده ویژه و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفری یک روزه به مالزی با سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابتکار با وزیر امور خارجه مالزی دیدار کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار فرستاده ویژه و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ایران برای دیداری یکروزه از مالزی امروز وارد کوالالامپور پایتخت این کشور شد و در نخستین برنامه خود با سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی، موضوع برجام به عنوان یک توافق جامع بین المللی و تداوم و اجرایی شدن آن از طرف متعاهدین مورد تاکید قرار گرفت.

ابتکار در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی مقام‌های مالزیایی، استقرار و شروع به کار دولت جدید را به طرف مالزیایی تبریک گفت.

در این نشست علاوه بر بررسی روند روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی طرفین در خصوص راهکار‌های تقویت مناسبات دوجانبه گفتگو کردند.

ابتکار دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به برجام و انتظارات از جامعه بین‌المللی و کشور‌های مختلف و شریکان تجاری و اقتصادی ایران را در این دیدار تشریح کرد.

قرار است ابتکار در این سفر یک روزه با مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

ابتکار نخستین مقام رسمی ایران است که پس از به قدرت رسیدن ماهاتیر محمد نخست وزیر هفتم مالزی، به این کشور سفر می‌کند.
ایران و مالزی از سال ۱۳۴۵ تاکنون روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه دارند.

انتهای پیام/

سفر ابتکار به مالزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار