رئیس بیستمین جشن سینمای ایران گفت:من با جشن و جشنواره های مختلف موافق هستم اما با توجه به شرایط جامعه، قرار است که این جشن با هزینه های محدود برگزار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نصیریان رئیس بیستمین جشن سینمای ایران در نشست خبری که در خانه سینما برگزار شد،اظهار کرد:من با جشن و جشنواره های مختلف موافق هستم اما با توجه به شرایط جامعه، قرار است که این جشن با هزینه های محدود برگزار شود.

برپایی بیستمین جشن سینمای ایران با هزینه‌هایی محدود

وی افزود:ما نیاز به این چنین مراسم ها برای کشف استعداد های جوان و پاسداشت اهالی سینما در طول یک‌ سال داریم اما بهتر است این جشن در چارچوبی با هزینه های محدودتر برگزار شود.

نصیریان با تاکید بر اینکه برای کارمان حرمت قائل شویم، ادامه داد: با برخورد های ناپسند و نامطلوب با یکدیگر سینما را به سمت پلیدی و آلودگی نکشیم.

وی افزود:این قبیل جشن ها برای رشد و توسعه انجام می شود و موفقیت در جشن های سینمایی در هر جای جهان منجر به افتخار جامعه و باعث سرافرازی ما است و ما خود را در این جوایز سهیم می دانیم .

نصیریان گفت:جوانان ما بسیار با انگیزه و با نگاه های تازه همراه با سواد عمومی بالا وارد سینما شده اند و من به شخصه لذت می برم که می توانم با آنها همکاری کنم و در چنین مراسم هایی به آنها بها داده می شود.

وی گفت:ما بیشتر جنبه‌ دوستی و الفت را در این جشن ها باید هدف قرار دهیم و از برخورد های نامطلوب در فضاهای مختلف پرهیز و حرمت ها را حفظ کنیم.

 رئیس بیستمین جشن سینمای ایران با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که از نظر اخلاقی ضعیف شدیم و از اصل فرهنگی خود دور شده  ایم، بیان کرد: زمانی که ما وارد سینما و هنر شدیم ، در کلاس های بازیگری به ما گلستان سعدی آموزش می دادند و ما را با ادب کهن ایران انس می دادند.

نصیریان با بیان اینکه ما جامعه با اخلاق بودیم، گفت: من در یک سفری که به نیشابور  داشتم با یک انسان با صفای روستایی برخورد کردم و به قدری زیبا درباره هنر صحبت می کرد که من شگفت زده شده بودم .

وی تاکید کرد:در شرایط کنونی جامعه ما در زمینه توسعه فرهنگی رشد پیدا کرده و مردم باهوش تر شده اند و این جشن ها در راستای رشد جامعه سینمایی برای به کمال رسیدن اخلاق است.

نصیریان با تاکید بر اینکه من با لطف عزیزان به نوعی سنبل این مراسم هستم و مسئولیت اصلی با عزیزان است، گفت: امیدوارم که این جشن با آبرو و عزت برای ارتقاء فرهنگ ایران هرچه با شکوه تر برگزار شود.

برپایی بیستمین جشن سینمای ایران با هزینه‌هایی محدود

میری : علی نصیریان مایه آبروی مراسم است

مازیار میری مدیر اجرایی جشنواره در این نشست ضمن تمجید از علی نصیریان به واسطه چندین سال حضور افتخار آمیز در سینمای ایران، گفت:وجود علی نصیریان در بیستمین جشن سینمای ایران مایه آبروی این مراسم است و همه ما افتخار می کنیم که می توانیم در کنار ایشان کار کنیم.

وی تصریح کرد: با تلاش  اصناف و تشکل های مختلف سینما و همچنین حمایت خانه سینما امید داریم تا مراسم آبرومندی در شان سینمای ایران برگزار کنیم.

تورج منصوری دبیر بیستمین جشن سینمای ایران در این مراسم  با بیان اینکه ۱۲۸ فیلم از سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ که پروانه حرفه ای ساخت دریافت کرده اند و هنوز نمایش داده نشده اند برای رقابت وجود دارند اما به سبب اینکه امکانات میدانی برای داوری بین این تعداد آثار وجود ندارد و برخی از فیلم ها نیز به سبب درخواست صاحبان آثار کنار گذاشته شدند ، مجموعا به ۷۵ فیلم رسیده ایم که اسامی آنها در طی هفته اعلام و داوری فیلم ها نیز از ۲۳ تیر ماه در خانه سینما آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: فیلم ها توسط ۵۱۹ داور متشکل از ۴۲۷ آقا و ۹۲ خانوم از روز شنبه در خانه سینما آغاز خواهد شد و سعی خواهیم کرد در فرصت دو ماهی که در اختیار داریم تمام فیلم ها را در بخش های مختلف تعریف شده و در چارچوب آیین نامه جشن بررسی کنیم.

برپایی بیستمین جشن سینمای ایران با هزینه‌هایی محدود

منصوری بیان کرد: برای برخی از فیلم ها نیز با مشورت و پیشنهاد با کانون کارگردانان در نظر داشتیم تا در بخش جنبی و خارج از رقابت، حضور داشته باشند اما صاحبان فیلم و کانون کارگردانان با این کار موافقت نکردند.

وی همچنین در خصوص زمان برگزاری جشن بیان کرد : به دلیل تقارن شهریور ماه با ایام محرم، قطعا زمان برگزاری زودتر از سال های گذشته خواهد بود از این رو سعی می کنیم تا اواسط شهریور، مراسم را به طور آبرومندانه ای برگزار کنیم.

شاهسواری مدیر خانه سینما در این نشست هم با بیان اینکه سایه علی نصیریان بر این جشن، بزرگترین نعمت برای ما محسوب می شود، اظهار داشت: روزگاری که کشور ما آماج تعرضات اقتصادی و فرهنگی است سینمای ایران خود را موظف می داند تا در کنار مردم ایران قرار گیرد و سهم خود را در شرایط کنونی ادا کند.

برپایی بیستمین جشن سینمای ایران با هزینه‌هایی محدود

وی همچنین در مورد هزینه های این مراسم گفت: به دلیل شرایط حاکم در جامعه و سختی های موجود وظیفه خود می دانیم که مراسمی با هزینه های محدود و صندلی های کمتری برگزار کنیم تا بتوانیم شان سینما و اهالی آن را هم حفظ کنیم.

شاهسواری گفت: این تصمیم بارها در هئیت رئیسه خانه سینما مطرح شد و تصمیم بر آن شد تا به جای استفاده و در اختیار قرار دادن صحنه مراسم به اسپانسر ها و برآورده کردن انتظارات آنها از هزینه های جاری مراسم بکاهیم .

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار