رضا قپانچی از انجام پیگیری‌های قضایی برای رفع تصرف اراضی پارک ملی دز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا قپانچی پور، رئیس پارک ملی دز گفت: 10 هکتار از زمین های محدوده این پارک تصرف شده که رفع تصرف از اراضی پارک ملی دز از طریق دستگاه قضایی در حال انجام است.

وی افزود: قطعه زمین تصرف شده از پارک ملی دز در محدوده بخش شعیبیه شهرستان شوشتر واقع شده که در این رابطه پرونده ای در دادگستری تشکیل شده و در دست پیگیری است.

قپانچی بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت پیگیر رفع تصرف از زمین های پارک ملی دز است و تاکنون حکمی برای رفع تصرف 10 هکتاری پارک ملی دز صادر نشده است اما موضوع از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

رئیس پارک ملی دز همچنین گفت:با پیگیری قضایی 300 متر از اراضی پارک ملی دز در محدوده میانرود دزفول رفع تصرف شد.

وی افزود: محیط بانان اداره پارک ملی دز هنگام گشت و کنترل در محدوده جنگل های این پارک متوجه تصرف 300 متر از اراضی جنگلی و ساخت پرچین برای نگهداری دام شده و ضمن طرح شکایت در مرجع قضایی و اخذ حکم با همکاری کلانتری 17 شهر میانرود نسبت به خلع ید از این اراضی اقدام کردند.

قپانچی پور عنوان کرد: زمین موردنظر پاکسازی شده است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده پارک ملی و دیگر مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیرقانونی است و با عواملی که قصد تصرف این اراضی را داشته باشند برخورد می شود.

انتهای پیام/م

انجام پیگیری‌های قضایی برای رفع تصرف اراضی پارک ملی دز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار