یک قاضی فدرال درخواست دولت آمریکا برای افزایش مدت زمان بازداشت کودکان خانواده‌های مهاجر را رد کرد

رد درخواست دولت آمریکا برای افزایش مدت زمان بازداشت کودکان مهاجربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال در روز دوشنبه تقاضای دولت آمریکا را برای افزایش طول دوره بازداشت کودکان مهاجری که از خانواده هایشان جدا شده اند، رد کرد. تصمیم این قاضی مانعی برای برنامه ضد مهاجرتی «مدارای صفر» است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، خواستار اجرای آن است.

«دالی گی» قاضی دادگاه بخش لس آنجلس تقاضای وزارت دادگستری آمریکا برای اصلاح قانونی که «Flores Agreement» نام دارد، مشکوک و غیرقابل توضیح خواند. بر اساس این قانون کودکان نباید برای مدت طولانی بازداشت باشند.

دولت آمریکا که به دلیل جدا کردن فرزندان مهاجران از آن‌ها مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بود در ماه ژوئن درخواست تغییر قانون مذکور را ارائه داده بود.

یک قاضی در سن دیگو نیز ماه گذشته به دولت دستور داده بود فرزندان مهاجران را به خانواده هایشان بسپارد. اما دولت آمریکا از این قاضی خواسته بود مدت زمان بازداشت کودکان را تا زمان مشخص شدن وضع مهاجرانی که در بازداشت هستند، افزایش دهد. قاضی گی در دادگاه بخش لس آنجلس این استدلال را رد کرده است.

ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوریش رویکردی ضدمهاجرتی در پیش گرفته و بار‌ها دستوراتی برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا صادر کرده است. او در جدیدترین اقدام خود مهاجران را در مرز مکزیک بازداشت و از فرزندانشان جدا می‌کند. این اقدام مورد اعتراض بسیاری از گروه‌های حقوق بشر قرار گرفته و دولت آمریکا را با چالش روبرو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار