رئیس‌جمهور آمریکا امروز در توییتی چین را به مانع‌تراشی بر سر راه اجرای توافق «خلع سلاح هسته‌ای» میان آمریکا و کره شمالی متهم کرد.

ترامپ چین را به مانع‌تراشی بر سر اجرای توافق هسته‌ای آمریکا و کره شمالی متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (دوشنبه) در توییتی، نوشت: اطمینان دارم که کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، احترام توافقی که با هم امضا کردیم و از آن مهم‌تر دستی که با هم دادیم را نگه خواهد داشت. ما بر سر خلع سلاح هسته‌ای  کره شمالی به توافق رسیدیم. از سوی دیگر، چین ممکن است به سبب مواضع تجاری ما در قبال پکن، در تلاش برای تأثیرگذاری منفی بر این توافق باشد. امیدوارم که اینطور نباشد.

در حالی که هنوز زمان زیادی از دیدار تبلیغاتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور نمی‌گذرد، روز به روز بر تردیدها درباره موفقیت‌آمیز بودن نتایج این نشست افزوده می‌شود.

شواهد و قرائن حاکی از آن است که در جریان سفر اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ یانگ، دو طرف پیشرفتی در گفتگوهای خود نداشتند. وزارت خارجه کره شمالی روز شنبه مذاکرات با مایک پمپئو را تأسف بار خواند و اعلام کرد واشنگتن درخواست‌های یکجانبه در خصوص خلع سلاح هسته‌ای مطرح می‌کند. پس از آن بود که لیندسی گراهام،‌ سناتور جمهوری خواه آمریکا، روز یکشنبه در اظهاراتی تهدیدآمیز خطاب به مقامات کره شمالی گفت: «اگر می‌دانستید که ما می‌توانیم چه اقداماتی علیه رهبری کره شمالی انجام دهیم، هرگز خواب راحت نداشتید».

گراهام نیز همانند ترامپ انگشت اتهام را به سوی چین نشانه رفت و گفت: احتمالا دولت چین به کره‌ شمالی فشار آورده است تا هنگام گفتگو با مذاکره‌کنندگان آمریکایی در جریان سفر مایک پمپئو به این کشور، موضع سختگیرانه‌تری اتخاذ کند.

تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و نگرانی‌های زیادی را در سطح بین‌الملل درباره وقوع یک جنگ تجاری تمام عیار میان این دو کشور و پیامدهای منفی آن بر اقتصاد جهان به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

توییت ترامپ درباره توافق آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۷
كسي كه به قرارداد با ايران متعهد نيست ، دم از تعهد و دست دادن ميكند ،ترامپ هرگز موفق نخواهد شد
آخرین اخبار