بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه، سه کشور انگلیس،‌ فرانسه و آلمان توافق کردند تجارت با ایران را بدون دلار آمریکا ادامه دهند.

ادامه تجارت با ایران بدون دلار آمریکا به گزارش گروه بین‌‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، طرف‌های اروپایی برجام توافق کردند روابط تجاری با ایران را بدون دلار آمریکا ادامه دهند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه،‌ چند روز پس از نشست برجامی وزرای خارجه ایران و گروه 1+4 اعلام کرد سه کشور فرانسه،‌ آلمان و  انگلیس توافق کردند تا تجارت با ایران را بدون اتکاء‌ به دلار آمریکا ادامه دهند.

به گفته لاوروف، این اقدام تنها مختص شرکتهای کوچک و متوسط  اروپایی فعال در ایران است. وی افزود طرفهای اروپایی برجام همچنین توافق کردند تا اقدامات لازم را برای محافظت از تجارت کشورهایشان از تحریم‌های آمریکا اتخاذ کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: همه طرفهای برجام توافق دارند که برگشت تحریم‌های آمریکا به‌شدت غیرقانونی و رویکردی غیرقابل‌پذیرش است. البته که نمی‌توان تغییری در شرایط کنونی ایجاد کرد و تنش در حوزه‌های سیاسی،‌ اقتصادی،‌ و تجاری همچنان وجود خواهد داشت.

پس از خروج آمریکا از برجام  (۱۸ اردیبهشت) و وعده برگشت تحریم‌ها علیه ایران،‌ روز شنبه وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+4 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین برای بررسی این موضوع نخستین نشست خود را برگزار کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه پایانی نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را قرائت کرد.  بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و ایران به گفتگو‌ها و بررسی جزئیات فنی مسائل ادامه می‌دهند و در صورت نیاز جلسات دیگری در سطح وزیران خارجه خواهند داشت.

در بخشی از بیانیه پایانی نشست وین آمده است: کشور‌هایی که توافقنامه هسته‌ای با ایران را امضا کردند بر تصمیم خود برای حمایت از شرکت‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا علیه تهران تاکید کردند.

انتهای پیام/

انگلیس،‌ فرانسه و آلمان تجارت با ایران را ادامه می‌دهند

برچسب ها: آلمان ، انگلیس ، برجام ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار