کارشناس مرکبات سازمان جهادکشاورزی فارس با اشاره به رتبه نخست استان در تولید لیموترش افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن لیموترش تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا جباری کارشناس مرکبات سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری، ۳۱۰ هزارتن لیموترش در استان فارس تولید شود، گفت: این استان با سطح زیر کشت ۹ هزار و ۶۵۸ هکتار و تولیدی حدود ۳۰۰ هزار تن، پارسال رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت لیمو ترش در کشور را کسب کرد.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد لیموترش تولیدی استان فارس علاوه بر اسال به دیگر استان ها، به خارج از کشور در محدوده حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

جباری افزود: بیشترین سطح زیر کشت لیمو ترش متعلق به شهرستان‌های جهرم، قیروکارزین، داراب، کازرون، لارستان و فراشبند است.

کارشناس مرکبات سازمان جهادکشاورزی فارس بیان کرد: برداشت لیموترش از اوایل تیرماه در بخش هنگام شهرستان قیروکارزین آغاز و تا اواخر اردیبهشت سال آینده در سایر نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بیشترین رقم لیمو ترش در استان فارس، واریته لیموی آب است و از دیگر ارقام کشت شده لیموترش در این استان می‌توان به رقم لیمولیسبون (خارکی)، لیموپرشین لایم و لیموچهارفصل اشاره کرد.

جباری اضافه کرد: این درخت نسبت به سایر گونه‌های مرکبات به شرایط اقلیمی مقاوم است و در چند سال گذشته در مناطق جنوبی استان توسعه زیادی داشته و نسبت به سایر مرکبات از درآمدزایی بالاتری برخوردار است.

کارشناس مرکبات سازمان جهادکشاورزی فارس بیان کرد: از جمله خصوصیت بارز لیموترش استان طعم، میزان آب و اسیدته مناسب، بالا بودن ویتامین C. و بازارپسندی مناسب است.

انتهای پیام/ن

برداشت لیمو ترش در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار