حسین صمیمی در بازدید از پژوهشکده سامانه‌های ماهواره این پژوهشگاه گفت که استفاده مردم از کاربردها و دستاوردهای فناوری فضایی در زندگی روزمره آنها باعث ایجاد پایگاه اجتماعی بخش فضایی در جامعه می شود.

ضرورت کاربردی کردن فناوری فضایی/ دستاوردهای بخش فضایی باید در زندگی مردم قابل لمس باشدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران، در بازدید از پژوهشکده سامانه‌های ماهواره این پژوهشگاه با اشاره به برنامه‌های راهبردی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: پژوهشکده سامانه‌های ماهواره نقطه کانونی فعالیت‌های این پژوهشگاه در دست‌یابی به ماهواره‌های عملیاتی است و انتظار می‌رود با تکیه بر توان فنی بالای موجود در پژوهشکده، بتواند نقش راهبری بالایی در این زمینه ایفا کند.

وی تصریح کرد: با روحیه تعامل و در جهت هم‌افزایی توان داخل کشور، پروژه‌ها به‌درستی و با تعیین دقیق الزامات و استانداردهای مربوط، برون‌سپاری شده و در نهایت، با نظارت مستمر و دقیق بر پروژه‌ها، خروجی‌ها به‌درستی تحویل و یکپارچه‌سازی شود.

صمیمی ضمن تاکید بر نقش کلیدی و حیاتی پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در توسعه فناوری فضایی کشور، اهمیت نقش راهبری این پژوهشکده را مانند نخ تسبیح دانسته و تاکید کرد: قطعا پژوهشگران و نخبگان فعال در این مجموعه با اشراف بر نقش راهبری خود در حوزه فضایی کشور و با رویکرد حل مسئله، چالش‌های موجود در این حوزه را همچون گذشته پشت‌سر می گذارند.

وی با تاکید بر سیاست پژوهشگاه مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در کشور، افزود: عملکرد پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در این زمینه مناسب است و تاکنون این پژوهشکده با حدود ۱۳ شرکت تخصصی در حوزه تامین و نیز طراحی و ساخت همکاری دارد.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران در ادامه گفت: پژوهشکده سامانه‌های ماهواره تعاملات خوبی با دانشگاه‌های برتر کشور نظیر دانشگاه تهران، صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و علم و صنعت دارد، ضمن اینکه در انجام پروژه‌ها به‌خوبی از ظرفیت‌های پژوهشکده‌های استانی و نیز سایر پژوهشگاه‌های تحقیقاتی کشور استفاده کرده است.

وی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در کشور نیازمند برخورداری از یک مدیریت حرفه‌ای در حوزه مدیریت زنجیره تامین است.

صمیمی با اشاره به اهمیت اقتصاد فضا، خاطر نشان کرد: حضور فعال پژوهشگاه فضایی در حل مسائل حیاتی کشور نظیر خشکسالی، مدیریت بلایا، مدیریت منابع آبی کشور، موجب اعتبار پژوهشگاه و بخش فضایی می شود و پژوهشگاه می‌تواند با ایفای نقش در حل مسائل مهم کشور از طریق توسعه خدمات فضاپایه به این مهم دست پیدا کند.

بنا به این گزارش، در ابتدای این دیدار، مدیران پژوهشکده سامانه‌های ماهواره گزارشی از فعالیت‌های این پژوهشکده ارایه کردند و پس از آن، از پروژه‌هایی چون ماهواره سنجشی سها، ماهواره مخابراتی ناهید ۲ و نرمافزار شبیه‌ساز SIL بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار