مدیر دامپزشکی شهرستان چابهار گفت: تاکنون ۴۰ تن میگو برداشت‌شده از مزارع «گواتر» چابهار به امارت و عمان صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اولیا میرلاشاری مدیر دامپزشکی شهرستان چابهار اظهار داشت: فصل برداشت میگو از ۶ خرداد در مزارع پرورش میگوی «گواتر» در شرق چابهار شروع‌شده و تاکنون ۲۰ تن به امارات و ۲۰ تن هم به عمان صادرشده است.

وی افزود: در مجموع ۶۰۰ هکتار از مزرعه ۲ هزار هکتاری «گواتر» اواخر اسفند ۹۶ با فراهم شدن زیرساخت به زیر کشت رفت و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار تن میگو برداشت شود.

مدیر دامپزشکی چابهار بابیان اینکه عمده میگوی تولیدی چابهار صادر می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته نیز درمجموع ۳۲۰ تن میگوی تولیدی چابهار به کشور‌های امارات، چین، تایلند، ویتنام، هنگ گنگ و اندونزی صادر شد که با احتساب هر کیلو ۵ دلار در بازار جهانی ارزآوری خوبی برای کشور داشت.

وی گفت: دوره پرورش میگو ۸۵ روز تا ۳ ماه به طول می‌انجامد تا میگو به رشد قابل‌برداشت برسد؛ در طول دوره پرورش آزمایش‌های مختلفی صورت می‌گیرد تا از صحت و سلامتی میگو اطمینان حاصل کنیم، در این دوره بیش از ۴۶۸ مورد نمونه‌برداری و ۱۰۷۶ مورد آزمایش در آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی چابهار که از معدود از آزمایشگاه‌های تخصصی کشور است، روی خوراک میگو، مولد، بچه میگو و میگو‌های پرورشی انجام شد.

میرلاشاری تأکید کرد: صحت و سلامتی میگوی تولیدی در مزارع اولویت اول ماست؛ ظرفیت عمده دام‌پزشکی در دوره پرورش بر انجام آزمایشات مختلف و توسط متخصصان مختلف انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود میگوی پرورشی که بخش عمده‌ای از آن‌هم صادر می‌شود عاری از هرگونه بیماری احتمالی باشد.

انتهای پیام/ع

صحت و سلامتی میگوی تولیدی در مزارع اولویت اول ماست

برچسب ها: شیلات ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار