گروهی از پژوهشگران انگلیسی در نامه‌ای به ترزا می‌ نوشتند رئیس‌جمهور آمریکا با نادیده گرفتن تغییرات آب و هوایی، امنیت ملی انگلیس را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله‌ای با عنوان «کارشناسان تغییرات آب و هوایی: دونالد ترامپ امنیت ملی انگلیس را در معرض خطر قرار داده است» نوشت: گروهی از کارشناسان و پژوهشگران انگلیسی در نامه‌ای سرگشاده از ترزا می‌، نخست وزیر این کشور، خواستند تا طی سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به لندن، وی را بر سر موضوع تغییرات آب و هوایی به چالش بکشد.

بیش از یکصد نفر از کارشناسان و پژوهشگران سراسر انگلیس در نامه‌ای به ترزا می‌ نوشتند ترامپ با نادیده گرفتن تغییرات آب و هوایی و امکان ادامه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، در واقع امنیت ملی انگلیس را در معرض خطر قرار داده است.

پژوهشگران انگلیسی در نامه خود تاکید کردند انتظار می‌رود انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از بخش انرژی آمریکا طی دو سال آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد و از آن جا که آمریکا دومین کشور بزرگ منتشر کننده گاز‌های گلخانه‌ای است، سیاست ترامپ در نادیده گرفتن موضوع تغییرات آب و هوایی، امنیت ملی و منافع انگلیس را در خارج از این کشور در معرض خطر قرار داده است.

انگلیس در حال حاضر به شدت تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارد و سواحل این کشور طی سال‌های اخیر آب و هوای به شدت گرم و غیرقابل پیش بینی داشته است.

۱۳۵ کارشناس امضاکننده این نامه در ادامه به «راهبرد امنیت ملی و بازبینی امنیتی و دفاعی راهبردی» دولت انگلیس به عنوان سندی دال بر تهدید تغییرات آب و هوایی اشاره کردند. این سند در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و در آن تغییرات آب و هوایی به عنوان «یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بلند مدت برای آینده سیاره زمین» توصیف شده است.

ترامپ سال ۲۰۱۷ کشورش را از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس خارج و ادعا کرد این توافقنامه برای آمریکا بسیار ناعادلانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار