کارشناس خاورمیانه گفت: سوریه برای آمریکا یک باتلاق محسوب می شود، زیرا آمریکا ضربات متعدد و تلفات جانی و مالی فراوانی از سوریه دریافت است. 

آمریکا بارها در برابر ارتش سوریه اعلام ضعف کرده استجعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عدم موفقیت آمریکا در پیاده سازی طرح تجزیه سوریه اظهار کرد: آمریکا چند سالی می‌شود که در جهت جداسازی بخش هایی از سوریه تلاش می کند. در شمال سوریه نیروهایی تحت عنوان دموکراتیک تربیت کرده که در عملیات های زمینی و هوایی علیه ارتش سوریه حضور داشته و دارند. ایالات متحده طی این چند سال توانسته پایگاه های نظامی زمینی در سوریه ایجاد کند، اما نه تنها از انجام این اقدامات به موفقیتی دست نیافته؛ بلکه شکست هایی خورده که نشان دهنده ضعف آنها بوده است. در واقع آمریکا در سوریه برای توسعه اسرائیل وارد جریانات نظامی شده است.

قنادباشی اظهار کرد: در پی شکست های فاحشی که داعش و گروهک های تروریستی متحمل شده‌اند، رژیم صهیونیستی بسیار نگران قدرتمندی هر چه بیشتر سوریه است. رژیم صهیونیستی با روش مستقیم، با مذاکراتی که با مقامات آمریکا انجام می دهد آن ها را تشویق به حضور در سوریه می کند و همچنین با استفاده از روش غیر مستقیم؛ به کارشناسان و نویسندگان روزنامه های آمریکا سفارش مقالات و خبرهایی را می دهد که مقامات واشنگتن و اعضای کنگره را متقاعد بکنند که آن ها باید در سوریه نقش آفرینی کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکا پیوسته در برابر ارتش سوریه اعلام ضعف و ناتوانی می کند و نتوانسته حتی یک عملیات موفق در سوریه انجام دهد. امروز هر اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد، آماده سازی فضا برای حضور آمریکا در سوریه است .

وی افزود: سوریه برای آمریکا یک باتلاق محسوب می شود، زیرا آمریکا ضربات متعدد و تلفات جانی و مالی فراوانی از سوریه دریافت است. عملیات های موفق ارتش سوریه در جنوب سوریه یکی از عوامل نگرانی مقامات کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: تروریست های حاضر در خاک سوریه که از مرز فلسطین اشغالی در حال کمک گیری از رژیم صهیونیستی هستند، توسط نیروهای ارتش سوریه رو به نابودی هستند و در این بین آمریکا همه تلاتش خود را برای خسارت زدن به سوریه می کند و برای جلوگیری از موفقیت های ارتش سوریه در جنوب از مرز اردن در حال کمک رسانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار