کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا تا پایان هفته در شهرستان‌های منطقه سیستان باد و گرد و خاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

علی ملاشاهی کارشناس  هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد از فردا تا پایان هفته در شهرستان‌های منطقه سیستان باد و گرد و خاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

کارشناس  هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط جوی نامطلوب در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز به نحوی است که در ساعات اولیه روز وزش باد شدید و گردوخاک با سرعتی معادل ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود در این شرایط افراد آسیب‌پذیر از تردد در فضای باز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه برای محور‌های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان- بم و ایرانشهر- ریگان-بم باد و گرد و خاک و کاهش موقتی دید پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: رانندگان در این محور‌ها باید با حداقل سرعت و احتیاط تردد کنند.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از نظر دمایی گرمای هوا در استان تا پایان هفته تداوم دارد و صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب و برق ضروری خواهد بود.

انتهای پیام/ع

بادو گرد وخاک در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار