استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی برای حل بحران آب در دشتستان گفت: با راهکار‌های انجام شده تامین آب آشامیدنی دشتستان به ویژه شهر برازجان وضعیت بهتری یافته است.

اجرای طرح‌های آبرسانی برای حل بحران آب در دشتستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران کم‌آبی در شهر‌ها و نقاط روستایی دشتستان از مردم این مناطق عذرخواهی کرد و اظهار داشت: مشکلات توزیع آب آشامیدنی در استان بوشهر به ویژه دشتستان در حال برطرف شدن است که این مهم نیاز به مشارکت همگانی دارد.

وی از تدوین برنامه برای حل بحران آب در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای رفع مشکل آب در دشتستان برنامه دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت تدوین شده که در برنامه کوتاه مدت ۹ حلقه چاه آب در دشتستان حفر می‌شود.

استاندار بوشهر تجهیز چاه‌ها و آبرسانی با تانکر به مردم را از دیگر برنامه‌ها برای حل بحران آب در دشتستان دانست و افزود: برای جبران بخشی از کمبود‌ها آب شرب، انشعاب آب فضای سبز در همه گستره استان قطع می‌شود.

گراوند با تاکید بر اطلاع رسانی از نحوه نوبت‌بندی آب در شهر‌ها و روستای استان بوشهر از حل مشکلات آب در شهر برازجان و بخشی از دیگر شهر‌ها خبرداد و افزود: با راهکار‌های انجام شده تامین آب آشامیدنی دشتستان به ویژه شهر برازجان وضعیت بهتری یافته است.

وی از حل مشکل تامین آب در شهر آب‌پخش دشتستان خبرداد و بیان کرد: مشکل آب منطقه آبپخش و دیگر بخش‌های دشتستان تا حدود زیادی برطرف شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه موضوع حق آبه استان بوشهر از منطقه کازرون با جدیت پیگیری می‌شود تاکید کرد: ما مکلف هستیم آب مورد نیاز آشامیدنی مردم استان بوشهر تامین کنیم.

گراوند با اشاره به اینکه منابع بیش از ۹۰ درصد آب آشامیدنی استان خارج از استان قرار دارد گفت:با خشکسالی و کاهش نزولات جوی، منابع آبی این استان تحت‌الشعاع قرار گرفته و مشکلات تامین آب در استان بوشهر افزایش یافته است.

وی با قدردانی از صبر و حوصله مردم استان در بحران کم‌آبی افزود: فرهنگ مدیریت مصرف آب باید در دستور کار همگان قرار بگیرد تا بتوان تابستان را بدون مشکل پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/م

وضعیت آب آشامیدنی دشتستان بهبود یافت

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.