آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر برجسته شیعیان بحرین، برای ادامه درمان از این کشور خارج می‌شود.

آیت الله شیخ عیسی قاسم برای ادامه درمان به خارج از بحرین رفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر برجسته شیعیان بحرین، برای ادامه درمان از این کشور خارج می‌شود. تصمیم خروج شیخ عیسی قاسم از بحرین برای ادامه درمان پس از دیدار گروهی از پزشکان با رهبر معنوی شیعیان بحرین و بررسی شرایط جسمانی ایشان، اتخاذ شد.

رژیم آل خلیفه اواسط تیرماه سال جاری و پس از ۱۴ ماه بازداشت خانگی رهبر معنوی انقلاب بحرین و وخامت حالش، با درمان وی در خارج از این کشور موافقت کرد.

از خرداد سال ۱۳۹۵، رژیم بحرین پس از سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، وی را به بازداشت خانگی محکوم کرد که از آن زمان به بعد وضعیت جسمانی آیت‌الله وخیم شده است.

از سوی دیگر، صدها نفر از مردم بحرین با برپایی تظاهرات نارضایتی خود را از روند درمان آیت‌ الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، اعلام کردند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه خواستار سرنگونی این رژیم شدند.

گزارشگر اللؤلؤه در گزارشی درباره شرایط جسمانی شیخ عیسی قاسم گفت: همگان برای پدر میهن دعا می کنند، همه از خدا می خواهند که او را شفا دهد و سالم به کشور بازگرداند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است این رهبر معنوی شیعیان بحرین پس از آن که وضع سلامتش بحرانی شده بود برای درمان، راهی خارج می‌شود. آیت الله عیسی قاسم دو هفته در بیمارستان نظامی به سر برد. هرچند در این مدت از ذهن و دل مردم بحرین غایب نبود، مردمی که در مساجد در مناطق مختلف، شب و روز برای شفای او دعا کردند. شماری از فعالان نیز در فضای مجازی برای آیت الله عیسی قاسم طلب شفا کرده‌اند.

او علاوه بر پایگاه مردمی، موقعیت سیاسی ویژه ای دارد و چهره های سیاسی فعال بحرینی نیز از شخصیت او تجلیل کرده اند. سعید شهابی، چهره سیاسی بحرینی، نوشت دوستداران آیت الله عیسی قاسم، شب را بیدار ماندند و برای شفای او دعا کردند. یوسف الخاجه، دیگر فعال سیاسی بحرین، نیز نوشت تا زمانی که حکمی در محکومیت شیخ عیسی قاسم صادر نشده است، او می تواند آزادانه برای درمان به خارج سفر کند و به کشور بازگردد و به شعائر دینی عمل کند و بدون هیچ قید و شرطی هر جا می خواهد برود. هر مانعی بر سر راه او غیرقانونی است.

یوسف ربیع از حقوقدانان بحرینی هم نوشت آیت الله شیخ عیسی قاسم کسی است که دشمنانش پیش از دوستانش، او را می شناسند. او مردی در قامت کشور است، سلامت او ضامن کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۷
خداونداوراشفادهدوحفظ نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۷ تير ۱۳۹۷
خداحافظ ایشان باشد
آخرین اخبار