امام جمعه اصفهان با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی گفت: ترامپ با جدا کردن مادر و فرزند مهاجران غیرقانونی در آمریکا، نشان داد که دین و انسانیت برای او مهم نیست و تنها به دنبال اهداف مادی حرکت می‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با نماینده کلیمیان ایران و نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که براساس آیات قرآن کریم و در طول تاریخ، صاحبان زر و زور در مقابل ادیان الهی ایستاده‌اند، اظهار کرد: ترامپ با جدا کردن مادر و فرزند مهاجران غیر قانونی در آمریکا، نشان داد که دین و انسانیت برای او مهم نیست و تنها به دنبال اهداف مادی حرکت می‌کند؛ قرآن کریم درباره مخالفت صاحبان زر و زور با دین الهی می‌فرماید ما هیچ‌کجا پیامبری را نفرستادیم مگر این که صاحبان زور و زر در مقابل پیامبران ایستادند.

وی با اشاره به جنایات داعش همچون سر بریدن و سوزاندن افزود: هیچ‌کدام از این اقدامات در اسلام وجود ندارد و داعشی‌ها با این اقدامات نشان می‌دهند که هیچ بهره‌ای از اسلام نبرده‌اند.

امام جمعه اصفهان با بیان این که روحانیت شیعه بر اساس قرآن عمل می‌کند، گفت: قرآن کریم می‌فرماید«قُل یا أَهلَ الکِتابِ تَعالَوا إِلىٰ کَلِمَهٍ سَواءٍ بَینَنا وَبَینَکُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِکَ بِهِ شَیئًا»؛ به اهل کتاب بگویید بیایید که مشترکاتی داریم؛ به غیر از خدا را عبادت نکنیم، شرک به خدا قائل نشویم، رب، فقط خداست و نباید خودمان را ارباب یکدیگر بدانیم.

وی با بیان این که نزدیک ترین پیروان ادیان الهی به اسلام، نصارا و مسیحیان هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما، نه مسیحی، نه یهودی و نه مسلمان واقعی هستند، ادیان الهی دارای رحمت و شفقت هستند اما ما می‌بینیم که در آمریکا، مادر و کودک را به دلیل مهاجرت غیرقانونی از یکدیگر جدا می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: ما که اهل ادیان الهی هستیم باید بدانیم که رهبران فعلی کشورهایی همچون آمریکا، با ما نیستند و هدف آنان، زندگی دنیایی است و به هیچ وجه به فکر خدا و قیامت نیستند.

وی با اشاره به دستورات اسلام برای حفظ حقوق همه پیروان ادیان الهی گفت: در دستورات اسلام آمده است که با هیچ‌کس حق جنگ کردن ندارید مگر این که با شما بجنگند، همچنین بر اساس آیات قرآن، خداوند سفارش کرده است که با کسانی که با مسلمانان نمی‌جنگند، با قسط و عدل و رحمت رفتار شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به زندگی پیروان ادیان الهی در مصر و نامه حضرت امام علی(ع) به مالک اشتر به عنوان استانداری مصر بیان کرد: آن حضرت می فرمایند با همه مردم به خوبی رفتار کن چراکه یا در دین، برادر تو هستند یا اینکه در خلقت با تو شریک هستند و همه مخلوق خدا هستیم و حقوقی بر یکدیگر داریم.

وی با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی و غربی تصریح کرد: غربی ها که ادعای حقوق بشر می کنند، ببینند که اسلام چگونه این حقوق بشر را مطرح می کند، اسلام حتی برای درختان و حیوانات حق قائل است.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که ما معتقد هستیم هرچه انسان‌ها عاقل‌تر باشند، گرایش آن‌ها به دین بیشتر است، گفت: در زمان پیامبران اولوالعزم از حضرت نوح تا پیامبر اسلام(ص)، هر چه تمدن بشری پیشرفت کرده، جمعیت بیشتری جذب دین شده‌اند و گرایش انسان‌ها به خدا بیشتر شده است.

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان این که ما همواره از حضور روحانیت شیعه به عنوان پیشتیبان قوی یاد کردیم، اظهار داشت: ما در کشور هر مشکلی داشتیم به دست روحانیت شیعه برطرف شده است و بعد از صفویه پناهگاه مان روحانیت شیعه بوده است.

 وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های اقلیت های مذهبی در ایران افزود: برخی عناصر خارجی به دنبال درگیری و تفرقه بین ما هستند، حتی درون کشور، برخی از گروه‌ها تلاش می‌کنند از اقلیت‌های دینی، استفاده سیاسی داشته باشند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد داریم دفاع از ولی فقیه، دفاع از موجودیت ایران است چراکه ولایت فقیه در شرایط کنونی می‌تواند وحدت ما را حفظ کند و نقش پدر دینی برای ما را می‌تواند ایفا کند.

وی تصریح کرد: ما از نظر سیاسی و معنوی خودمان را وابسته به رهبر انقلاب می‌دانیم و بارزترین وجه امام خامنه‌ای، شفقت، رحمانیت و مهربانی نسبت به همه است.

مره صدق عنوان کرد: چه کسی می‌تواند ادعا کند مسیحی یا یهودی واقعی است و برای همجنس‌بازان قانون تصویب کند، همین اقدام، بر اثبات بی‌دین بودن این افراد کافی است.

وی با بیان این که من به خبرنگاران خارجی گفته‌ام ما در ایران براساس دین به یکدیگر احترام می‌گذاریم، گفت: برادری، میان همه مردم از قدیم الایام وجود داشته و پس از انقلاب اسلامی بیشتر شده است، این برادری به دلیل روحیه مذهبی آنان است.

 

انتهای پیام /س

صحبت های امام جمعه اصفهان در جمع نمایندگان کلیمیان ایران و نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران

برچسب ها: مراجع تقلید ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.