ربیعی گفت: طبق تفاهم نامه وزارت کار با سازمان میراث فرهنگی، ۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان به عنوان بازاریاب استخدام می‌شوند.

اشتغال 50 هزار فارغ التحصیل به عنوان بازایاب در حوزه گردشگریبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست امضای تفاهم نامه ایجاد  50 هزار شغل و خدمات گردشگری صبح امروز یکشنبه (17 تیرماه) با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری اظهار کرد: اگر در دوران تحریم در برخی از بخش ها دچار کاستی شده ایم در بخش گردشگری می توانیم جذابیت های موجود را به کار ببریم.

ربیعی افزود: در دوران تحریم بسته های گردشگری می تواند همچنان برای کشور اشتغال زا باشد.

وی با تاکید بر مقررات تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی تریح کرد: مقرر شد با استفاده از فضای مجازی تعداد 50 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون محدودیت رشته تحصیلی به عنوان بازاریاب و در صورت حصول نتیجه به عنوان راهنما به کار گرفته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  آژانس های مسافرتی از این امکانات بهرمند خواهند شد و با استخدام راهنمایان تور بیشتر، بعد از دو سال این شغل به شغل پایدار تبدیل خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه این افراد پیش از فعالیت در یک دوره 6 ماهه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای آموزش می بینند، تصریح کرد: آژانس ها برای جذب افراد به عنوان راهنمای تور 270 تا 300 هزار تومان کمک مزد و مشوق بیمه مسئولیت مدنی و حوادث دریافت خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به رشد خانه صنایع خلاق اضافه کرد: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای انتظار می رود ایجاد مشاغل به تعداد قابل توجهی را تضمین کنیم که این شغل ها در سال 98 و 99 به اشتغال پایدار تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازاریابی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار