امام صادق (ع) مبتکر و موسس بزرگترین دانشگاه اسلامی می‌باشند که با این طرح گنجینه‌ای عظیم از ذخائر علمی گرانبها فراهم نموده و آینده اسلام را تضمین کردند.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زتجان؛ با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) و رئیس مذهب جعفری گفت::امام صادق (ع) مبتکر و موسس بزرگترین دانشگاه اسلامی می‌باشند که با این طرح گنجینه‌ای عظیم از ذخائر علمی گرانبها فراهم نموده و آینده اسلام را تضمین کردند.

وی افزود:امام با کوشش علمی و فکری مستمر و هوشمندانه خویش مبانی دینی و اندیشه‌های ناب اسلام را تعمیق بخشیده، مفاهیم عقیدتی و احکام شریعت را منتشر ساخته و شبکه عظیم و تأثیر گذار تبلیغات دینی را پایه گذاری نمودند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد:در دانشگاه امام صادق (ع) فقط دروس فقه و اصول تدریس نمی‌شد بلکه فنون مختلف، اندیشه‌های متفاوت و رشته‌های گوناگون دانش آن روز به بحث و مناظره گفتگو گذاشته می‌شد. فارغ التحصیلان این دانشگاه علمی بیش از چهارهزار نفر برآورد شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به – مفضل بن عمرو – در رشته فلسفه و علم کلام؛ جابر بن حیان در رشته ریاضیات و شیمی و... اشاره کرد.

حجت الاسلام  صفی یاری همچنین از اعزام ۱۷۰ مبلغ و مبلغه به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) به مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: که از این تعداد ۱۵۰ نفر مبلغ و ۲۰ نفر مبلغه هستند.

وی با اشاره به اینکه اعزام مبلغ‌ها ازروز گذشته ۱۶ تیر ماه سال جاری آغاز شده است، ادامه داد: اعزام مبلغین تا فردا در استان  ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:به همین مناسبت ۶۷ ویژه برنامه ویژه شهادت امام صادق (ع) توسط مبلغین اعزامی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام صفی یاری تصریح کرد: در ۲۴ هیئت مذهبی شاخص و محوری استان زنجان هم ویژه برنامه سخنرانی و عزاداری برپا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: همچنین تمام مساجد استان زنجان که دارای ائمه جماعت هستند ویژه برنامه سوگواری و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) برگزار می‌کنند.
 
انتهای پیام/ن
 

اعزام 170 مبلغ  به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)به مناطق مختلف استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.