مدیرکل گمرکات مازندران از ترانزیت خارجی ۸ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های همسایه خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،یوسفی‌منش مدیرکل گمرکات مازندران گفت: ۱۰ هزار تن کالا شامل آهن‌آلات، کانتینر، تخته و کاغذ چاپ و تحریر به ارزش ۸ میلیون و ۷۱ هزار و ۷۰۱ دلار سه ماهه نخست امسال از گمرکات استان به مقصد افغانستان، پاکستان، گرجستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق ترانزیت خارجی شده است.

وی افزود: در همین مدت انواع کالا به میزان بیش از ۱۹۶ هزار تن و به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۲۷۱ هزار دلار از شهرهای نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار وآمل به مقصد ۲۸ کشور مختلف صادر شده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان را شامل فرآورده‌های لبنی، مواد غذایی، کالا‌های صنعتی، سیمان، مصنوعات از چُدَن و مصنوعات چوبی اعلام کرد افزود: به کشور‌های عراق، افغانستان، قزاقستان، روسیه و پاکستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات مازندران گفت: بیش از ۸۳۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۲۹ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار از گمرکات استان درنوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد استان شد.

وی افزود: این صادارت نسبت به سه ماهه اول پارسال از نظر وزنی ۷۴ درصد وارزشی ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات مازندران عمده کالا‌های وارداتی به گمرکات استان شامل جو، ذرت، روغن‌نباتی، آهن‌آلات، کاغذ و روغن پایه اعلام کرد و گفت: از کشور‌های روسیه، امارات، آلمان، هلند و سوئیس به گمرکات استان وارد شدند.

یوسفی‌منش افزود: درآمد گمرکات استان از این مقدار واردات کالا به بیش از ۳۹۶ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه رشد ۵۷ درصد داشته است.

انتهای پیام /ر

صادرات  ۱۹۶ هزار تن کالا از مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.