سمینار تخصصی مدیریت پسماند در شهرک صنعتی شهرکرد برگزار شد.

سمينار تخصصي مديريت پسماند برگزار شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سمینار تخصصی یک روزه مدیریت پسماند به منظور تشریح مبانی و قوانین مدیریتی در حوزه پسماندهای صنعتی، در شهرک صنعتی شهرکرد برگزار شد.

کلیه‌ قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی به ویژه در بخش‌هایی از پسماند‌ها که سبب آسیب به محیط زیست می‌شود، در این سمینار تشریح گردید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت پسماند یا زباله شامل مدیریت جمع‌آوری، حمل و نقل، پردازش، بازیافت و انهدام زباله‌ها است و پیاده‌سازی آن در مقوله پسماند‌های صنعتی، دارای اهمیت بالایی می‌باشد.

علیرضا شفیع‎زاده افزود: براده‌ها، سرریز‌ها و لجن‌های صنعتی از انواع پسماند‌های صنعتی است که با مدیریت صحیح، می‎توان بخش زیادی از تهدید ناشی از وجود این مواد را به فرصت تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: متولیان واحد‌های صنعتی باید مقید به کنترل، بازیافت و دفع متعارف این پسماند‌ها باشند و سازمان‌های اجرایی و نظارتی هم زیرساخت‌های لازم برای این اقدام اثرگذار در توسعه اقتصادی را فراهم نمایند.

در حال حاضر ۲۴ شهرک و ناحیه‌ صنعتی دارای سند ثبتی با مساحتی بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ هکتار در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بیش از ۲۶۰ هکتار آن تحت پوشش فضای سبز است.

انتهای پیام/خ

تشریح مبانی و قوانین مدیریت پسماندهای صنعتی

برچسب ها: صنعت ، مدیریت پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار