مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پروانه صید ماهی با قلاب در سال جاری در استان صادر می شود.

صدور پروانه صید ماهی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عادل عربی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان به دستور العمل صدور پروانه عادی صید ماهی با قلاب در استان اشاره کرد وافزود: متقاضیان می توانند با رعایت موارد این دستور العمل  نسبت به صید ماهی با قلاب در رودخانه ها و آب های داخلی کشور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد:هدف از صدور پروانه صید ماهی با قلاب توجه به جوامع بومی و محلی که معیشت آنها وابسته به صیادی و استفاده متقابل از مشارکت آنها در امر حفاظت از منابع زیستی وآبزیان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: اعتبار پروانه از تاریخ صدور به مدت ۲ ماه است و پس از پایان تاریخ متقاضیان باید دوباره پروانه خریداری کنند که تا پایان دی ماه ادامه دارد.

عربی تاکید کرد: هر ماهیگیر در طول هر دوره دو ماهه، حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در استان است.

وی ادامه داد: بهای پروانه صید ماهی با قلاب ۲۳ هزار تومان است که در مقابل ارائه رسید بانکی به نام صیاد صادر می شود و تعداد مجاز صید حداکثر روزانه ۱۰ قطعه ماهی به ازای هر پروانه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: صید ماهی قزل آلا با این پروانه ممنوع است و به ازای هر واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ چوب ماهیگیری یک پروانه قابل صدور است.

عربی در پایان ادامه داد: پروانه صادر شده تنها در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است و ماهیگیری در قسمت هایی که از طرف سازمان آب منطقه ای ممنوع اعلام شده مجاز نیست.

انتهای پیام/ب

پروانه صید ماهی در همدان صادر می شود

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، صید ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار