۱۸۵ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نواب قائدی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تلاش برای افزوده شدن ۱۸۵ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و قول مساعد وزارت کشور برای پرداخت بدهی اتوبوس‌های جدید گفت: افزوده شدن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و درون‌شهری شیراز موردتوجه همه اعضای شورای شهر به‌ویژه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز است.

وی در خصوص آخرین وضعیت اتوبوس‌های خریداری شده در دوران شورای چهارم و بدهی‌های شهرداری شیراز به کارخانه تولید کننده، بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت ایران خودرو نیز در این زمینه تاخیر‌هایی داشته، که در این مورد جریمه چندانی متوجه شهرداری شیراز نمی‌شود.

قائدی تصریح کرد: در زمینه افزودن این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی با تبادل نظر و نامه‌نگاری با اسکندر پور شهردار شیراز مقرر شد این اتوبوس‌ها سریع‌تر به ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری اضافه شوند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شهردار شیراز با پیگیری این موضوع در وزارت کشور با معاون عمرانی وزارت کشور مذاکراتی داشته که وزارت کشور نیز قول‌های مساعدی برای تامین این نقدینگی داده هرچه زودتر بدهی به شرکت ایران‌خودرو دیزل پرداخت و اتوبوس‌ها تحویل داده شود.

قائدی در مورد طولانی شدن در شماره‌گذاری اتوبوس‌های جدید افزود: در مورد پلاک‌گذاری هم به مشکل نقدینگی داریم، که پیش‌بینی می‌شود اگر وزارت کشور قول مساعد داده، عملی شود تا با راهکاری برای پرداخت این مبلغ، کار پلاک‌گذاری اتوبوس‌ها به‌سرعت انجام شود که هیچ گونه مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: اتوبوس‌هایی که باید به ناوگان اضافه شود ۱۸۵ دستگاه است که در حال حاضر ۳۰ دستگاه آن در شیراز و ۱۵۵ دستگاه آن در محل کارخانه است.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تقسیم این اتوبوس‌ها در مناطق شهری در دو بخش نوسازی و توسعه است، که در بخش نوسازی این کار بر مبنای میزان عمر اتوبوس و اینکه در کدام خطوط کار می‌کنند، انجام می‌شود.

قائدی تاکید کرد: طبق طرحی به نام ساماندهی خطوط اتوبوس‌رانی، به‌گونه‌ای که اتوبوس‌ها پوشش دهنده خطوط مترو باشند، ناوگان اتوبوس‌های ما مطابق با خطوط ریلی شهر شیراز است، که در این راستا بخشی از اتوبوس‌های جدید برای توسعه ناوگان مذکور استفاده می‌شود تا شهروندان بتوانند به‌صورت مکمل از خدمات مترو بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ت

افزودن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.