رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: بندر آبادان در زمینه صادرات ۴۳ درصدی نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛مسعود خیاط زاده رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: بندر آبادان در زمینه صادرات ۴۳ درصدی نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است و امیدواریم با افزایش تمهیدات و تسریع در امر صادرات از جمله توسعه و تجهیز اسکله صادراتی امکانات برای پهلوگیری بیشتر کشتی‌ها و واحد‌های شناور فراهم شود تا در زمینه اشتغال و روند صادرات تسریع شود.

وی با بیان این که در سال حمایت از کالای ایرانی موضوع حمایت از تولید داخلی مطرح است، افزود: حمایت کالای ایرانی هم چرخه تولید و هم اشتغال را افزایش و باید توجه ویژه به این امر شود.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان با بیان اینکه خرما یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک و صادراتی منطقه است گفت:: سالانه ۷۰ هزار تن صادرات خرما داریم و مابقی صادرات شامل انواع محصولات کشاورزی است که در استان تولید و از طریق بندر آبادان به کشور‌های جنوبی حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

خیاط زاده افزود: موضوع ثبت سفارش با توجه به اینکه هزار و ۴۰۹ کالای خارجی ممنوع‌الورود شده است، فرصت خوبی برای شکوفایی واحد‌های تولیدی داخلی است و این امر از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ د

صادرات ۴۳ درصدی کالا

برچسب ها: صادرات ، تولید داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.