استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ثبت احوال از نهاد‌های مهم و اساسی در زندگی مردم به شمار می‌رود، تاکید کرد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز این نهاد برای ارایه خدمات بهتر در استان در اولویت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، با بیان اینکه هر فرد در بدو تولد تا وفات سر و کارش با ثبت احوال است که این امر نشان از مهم بودن ثبت احوال دارد بر رفع مشکلات ثبت احوال استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات فاقدین شناسنامه سیستان و بلوچستان گفت: ضروری است از همه ظرفیت‌ها و توان برای رفع مشکل باقی مانده فاقدین شناسنامه استان استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از انجایی که بیشترین جمعیت این استان در مناطق روستایی بسر می‌برند که ارایه خدمات در بخش‌های مختلف از جمله ثبت احوال را با مشکل روبه رو کرده نیازمند توجه ویژه مسوولان کشوری هستیم.

محبی یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان را انتخاب اسامی و فامیل‌های نامربوط در بین برخی افراد ذکر کرد و گفت: لازم است با وجود ویژگی‌های بسیار مطلوب و مثال زدنی مردم این دیار نظیر خونگرمی و مهربانی فرهنگ سازی برای انتخاب نام و فامیل مناسب نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان دارای ویژگی خاصی در حوزه ثبت احوال نظیر بالاترین نرخ ولادت و رتبه نخست باروری کشور، کمترین آمار طلاق با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی و تراکم جمعیت ۱۴.۷ نسبت میانگین ۴۸ نفر در کشور و رتبه نخست جمعیت جوان با ۶۷ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال است.

محمد هادی مرعشی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه در استان ۳۶۴ جلسه شورای تامین برگزار شد که منجر به تعیین تکلیف ۲۶ هزار و ۵۳۸ نفر سرپرست و اعضای خانواده آنان گردید.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار