مدیران استان بوشهر با این استدلال که طولانی و زمان بر اجرا و بهره برداری طرح‌های عمرانی باعث افزایش هزینه‌ها و دلسردی مردم می‌شود، نهضت و خیزشی را برای تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دست اجرا در این شهرستان آغاز کرده اند.

خیز مدیران بوشهر برای تکمیل طرح‌های نیمه تمامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  استاندار بوشهر و تیم مدیریتی اش در دومین دور سفرهای شهرستانی خود با رویکرد توسعه و عمران استان، تامین اعتبار لازم برای طرح های نیمه تمام و فراهم کردن شرایط برای تکمیل هر چه سریع تر آنها را در دستور کار خود قرار داده اند.

در این ارتباط عبدالکریم گراوند در راس هیاتی به کنگان سفر کرد تا علاوه بر بازدید از طرح های عمرانی شاخص این شهرستان در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر برای تسریع عملیات اجرایی این طرح ها تصمیم گیری کند.

وی و هیات همراه در ابتدا به رسم سفرهای سابق خود با حضور در گلزار شهدای کنگان و قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل با شهدا و آرمان های آنان تجدید بیعت کرد و سپس به بازدید از طرح های شاخص شهرستان کنگان رفت.

ضرورت تسریع در بهره برداری مجتمع فرهنگی هنری بنک

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در بازدید استاندار از طرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری شهر بنک گفت: برآورد کلی برای اجرای این طرح 60 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 20 میلیارد ریال هزینه شده است و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرزاد رستمی افزود: با توجه به اینکه پیمانکار طرح را بصورت نیمه تمام رها کرده بزودی مناقصه جدید برگزار می شود.

وی یادآور شد: تکمیل ابنیه فنی مجتمع فرهنگی هنری بنک به تنهایی نیازمند 12 میلیارد ریال اعتبار است.

استاندار بوشهر گفت: تاکنون پنج سال از شروع عملیات اجرایی این طرح گذشته و باید هر چه سریع تر تعیین وضعیت شود.
عبدالکریم گراوند افزود: در این ارتباط فرمانداری کنگان باید اعتبار مورد نیاز مجتمع فرهنگی هنری بنک را فراهم کند تا این طرح در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

خط انتقال آب مخزهای کنگان هفته دولت امسال افتتاح می شود

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: برای اجرای خط انتقال آب حدفاصل مخزن های ذخیره آب جنوبی و شمالی در کنگان سال گذشته 23 میلیارد ریال مصوب شد که از این میزان 7.7 میلیارد آن تخصیص یافت.
وی بیان کرد: اجرای این طرح در مجموع نیازمند 32 میلیارد ریال است که می تواند به توزیع آب در شبکه های آبرسانی شهر کنگان تعادل ببخشد.

یاکیده یادآور شد: از چهار کیلومتر خط انتقال حدفاصل مخزن های جنوبی و شمالی شهر کنگان تاکنون سه کیلومتر آن بطور کامل اجرا و در یک کیلومتر باقی مانده نیز 500 متر حفاری صورت گرفته است.

وی افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز انتظار می رود این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

بیکاری از مشکلات کنگان

فرماندار کنگان با تقدیر از اقدام استاندار بوشهر دربرگزاری شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر درشهرستان ها گفت: این اقدام ارزشمند سبب پویایی استان و رونق توسعه، عمران و آبادانی درشهرها و روستاها و منفعت رسانی بهتر و بیشتر به مردم می شود.

فتح الله نوروزی افزود: درنشست های هم اندیشی برای توسعه شهرستان کنگان دردولت یازدهم و دوازدهم 255 مصوبه اتخاذ که 116 مصوبه بصورت کامل اجرا، 84 مصوبه در دست اجرا، 16 مصوبه به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع و مابقی نیز در دست پیگیری است.

وی درباره مشکل اشتغال در کنگان گفت: به رغم اقدامات موثر و جذب و بکارگیری ده ها نفر از جوانان جویای کار این شهرستان در مجموعه صنعت هنوز بیکاری یکی از تنگناهای این شهرستان است.

 ضرورت تفکیک اسکله شناورهای صیادی و باری در کنگان

نوروزی در ارتباط با اسکله کنگان اظهار داشت: هم اکنون بخشی از نارسایی ها در این زمینه مربوط به تفکیک نشدن بخش تجاری و صیادی، فضای محدود حوضچه و عمق نامناسب برای پهلوگیری کشتی در این اسکله است.

نوروزی، از کندی و توقف مطالعه اسکله جدید در بندر تمبک این شهرستان انتقاد و گفت: عملیات اجرایی اسکله سیراف بزودی آغاز و اسکله بندر پرک نیز لایروبی می شود.

توسعه بیمارستان کنگان بخش سلامت جنوب استان بوشهر را بهبهود می بخشد

فرماندار کنگان با تاکید بر تسریع در اجرای تقاطع های غیرهمسطح کمربندی کنگان به بلوار وفاق و پیشرفت مناسب طرح در محدوده شهرستان کنگان اظهارداشت: انتظار می رود در شهرستان مجاور نیز عملیات اجرایی بلوار وفاق که باعث به حداقل رسیدن مسیر 2 شهرستان کنگان و دیر و توسعه این شهرستان ها می شود تسریع و اجرایی شود.

نوروزی در مورد دهکده گردشگری کنگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم و اجرای فاز اول و فازهای دیگر این طرح، دهکده گردشگری به یکی از طرح های ماندگار دولت تدبیر و امید در شهرستان که باعث شکوفایی اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری می شود، تبدیل خواهد شد.

وی به بازدید استاندار بوشهر از خط انتقال مخازن آب کنگان نیز اشاره کرد افزود: با اجرای این طرح بخشی از مشکلات شهر کنگان در حوزه کم آبی برطرف خواهد شد.

فرماندار کنگان در باره آبرسانی به 2 روستای فاقد لوله کشی آب لاور ده و لاورگل بیان کرد: اجرای طرح آبرسانی و لوله کشی آب در این روستاها در هفته دولت سال جاری آغاز می شود.

وی با تحسین اقدامات دولت در حوزه سلامت و ارتقای بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به عنوان قطب درمانی جنوب استان بوشهر اظهار داشت: در صورت تزریق بودجه و اجرای طرح های توسعه این بیمارستان وضعیت حوزه سلامت شهرستان بهبود بیشتری خواهد یافت.

نوروزی، ضمن تاکید بر تسریع در اجرای طرح متوقف شده مجتمع فرهنگی شهر بنک به کمبود سرانه آموزشی در شهرستان کنگان اشاره کرد و افزود: سالانه حدود 500 دانش آموز به جمعیت دانش آموزی این شهرستان افزوده می شود که این مساله باعث محدودیت و کمبود فضای آموزشی شده است.

مشکلات کنگان از زبان امام جمعه این شهر

امام جمعه کنگان، ایجاد اسکله را یکی از مطالبات مهم مردم ساحل نشین این شهر دانست و گفت: تجارت و صید و صیادی یکی از راه‌های اشتغال، تامین معیشت و توسعه کنگان است که در این زمینه وجود زیرساخت‌ها از جمله اسکله امری مهم و ضروری است.
حجت الاسلام محمود محمودی با اشاره به اینکه بیش از یک دهه است برای ساخت اسکله کنگان کلنگ‌زنی شده است تاکید کرد: ایجاد اسکله رایگان یکی از وظایف مسئولان است که کلنگ‌زنی یک دهه مسئولان، برای این مهم تاکنون نتیجه نداده است.

امام جمعه کنگان آتش سوزی سال قبل در اسکله کنگان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 30 تیر سال قبل آتش سوزی در اسکله کنگان رخ داد که برای جلوگیری از این حوداث باید راهکار اساسی ارائه شود اگرچه اقداماتی انجام شده اما هنوز خطر در اسکله مردم را تهدید می‌کند.

محمودی یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان کنگان را تامین آب آشامیدنی سالم دانست و افزود: بحران آب در همه نقاط استان بوشهر وجود دارد که باید در این حوزه راهکار اساسی، دانش بنیان، علمی و دقیق به ویژه برای کنگان ارائه شود.

وی، اصلاح شبکه آبرسانی کنگان در شهرها و روستاهای کنگان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: نوسازی شبکه آبرسانی نقش مهمی در کاهش بحران و توزیع عادلانه این ماده حیانی دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

امام جمعه کنگان با اشاره به شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی ساکنان این شهرستان گفت: آب شیرین‌کن 10 هزار مکعبی کنگان راه‌اندازی شده که جوابگوی بخشی از نیاز مردم این شهرستان است.

محمودی با تاکید بر افزایش ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن کنگان افزود: کارخانه آب شیرین‌کن کنگان افزایش تولید 2 برابری آب دارد که اگر تعهدی برای خرید آب آن به مجری داده شود می‌تواند تولید آب در شبانه‌روز به 20 هزار متر مکعب افزایش دهد.

وی بیکاری جوانان کنگانی را یکی دیگر از معضلات مردم این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: در شهرستانی که میزبان صنعت پارس جنوبی است هنوز جوانانش از بیکاری رنج می‌برند و اکنون یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم این شهرستان مشکل بیکاری جوانان است.

امام جمعه کنگان با تاکید بر بازگرداندن نیروهای بومی کنگانی در فاز 19 پارس جنوبی گفت: نیروهای بومی تعدیل شده فاز 19 پارس جنوبی با تدبیر و حفظ کرامت، به سر کار خود بازگردانده شوند.

محمودی تحقق وعده وزیر ورزش و جوانان در ساخت فضاهای ورزشی در کنگان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: توسعه ورزش همگانی و راه‌اندازی ورزش‌های ساحلی و حمایت صنعت از ورزش از مطالبات مردم کنگان است.

وی با تاکید بر حمایت صنایع پارس جنوبی از فعالیت‌ها و هیات‌های ورزشی گفت: وقتی ذوب آهن، فولاد مبارکه و پارس جنوبی و امثال آن از تیم‌های ورزشی حمایت مالی می‌کنند چرا از تیم‌ها و دسته‌های ورزشی شهرستان کنگان به عنوان میزبان صنایع عظیم نفت و گاز حمایت نمی‌شود؟

امام جمعه کنگان، مرمت و بازسازی مساجد قدیمی کنگان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان در کنگان افزود:رشد 30 درصدی جمعیت دانش آموزی به سبب مهاجر پذیری کنگان، نیاز به فضای آموزشی را دو چندان کرده است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

اصلاح مصوبه ته لنجی توسط دولت قابل تقدیر است

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت: اقدام استاندار بوشهر در برگزاری نشست شورای برنامه ریزی به میزبانی شهرستان ها شایسته تقدیر است.

شیخ محمد جمالی افزود: در استان بوشهر و بویژه شهرستان کنگان دامداری و کشاورزی قابل توجهی نداشته و دریا عمده راه ارتزاق مردم این استان به شمار می شود.

وی ادامه داد: در شهرستان کنگان شمار قابل توجهی بطور مستقیم ویا غیر مستقیم با دریا سر و کار دارند.

جمالی اظهار کرد: در ارتباط توسعه زیرساخت ها در حوزه فعالیت های بندر در کنگان حائز اهمیت ویژه ای است.

وی گفت: در ارتباط با کالای همراه ملوان (ته لنجی ) نیز اقدام های قابل توجهی برای جلب رضایت بندرنشینان کنگانی صورت گرفته و با توجه به نقش تاثیرگذار کالای همراه ملوان در امرار و معاش مردم این اقدام قابل تقدیر است.

مرکز جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی کنگان بزودی راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به انعقاد قرارداد با پزشکان متخصص مرکز جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی کنگان بزودی راه اندازی می شود.

سعید کشمیری افزود: در آینده نزدیک 30 تخت بستری و ویژه به بیمارستان امام خمینی افزوده می شود که تحقق این مهم در افزایش سطح خدمات درمانی این بیمارستان نقش قابل توجهی ایفا خواهد کرد.

وی یادآور شد: بیمارستان یاد شده از مجهزترین بیمارستان های استان بوشهر است که علاوه بر شهرستان های جنوبی استان برخی از شهرستان های استان های همجوار نیز از آن استفاده می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های مهم برای تحقق مطالبات بیماران در بیمارستان کنگان بیان کرد: تاکنون طرح‌هایی مهم در بیمارستان کنگان اجرا شده که توسعه بخش اورژانس، توسعه خدمات تخصصی و فوق تخصصی از آن جمله است.

وضعیت توزیع آب در کنگان از دیگر نقاط استان بوشهر بهتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با بیان اینکه آب شهرهای شهرستان کنگان از 3 منبع تامین می‌شود اظهار داشت: آب شیرین‌کن، خط کوثر و چاه‌های محلی منابع تامین کننده آب آشامیدنی شهرستان کنگان است.

کیقباد یاکیده نوبت بندی آب در شهرهای کنگان را مورد اشاره و گفت: آب شبکه آبرسانی کنگان از ساعت 17 تا 5 صبح روز بعد قطع که در این فرصت 12 ساعته زمینه آبگیری مخازن ذخیره آب کنگان فراهم می‌شود.

وی شمار مشترکان آب شهرهای کنگان را 20 هزار نفر دانست و افزود: روزانه 19 هزار و 500 مترمکعب آب در شبکه آبرسانی شهرهای کنگان توزیع که 10 هزار متر مکعب آن از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود.

یاکیده با بیان اینکه شیرین سازی آب در کنگان نسبت به آب دیگر منابع گران‌تر تهیه و تولید می‌شود گفت: هزینه تهیه و تولید هر متر مکعب آب در شیرین‌سازی آب دریا بالای 60 هزار ریال است که به قیمت حدود هر متر مکعب چهار هزار ریال در اختیار مشترکان آب قرار می‌گیرد.

وی، با اشاره به اینکه مابه التفاوت هزینه تهیه و فروش آب از طریق آب شیرین‌کن کنگان از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود گفت: وضعیت توزیع آب در کنگان نسبت به دیگر نقاط استان به مراتب در شرایط مطلوب تری قرار دارد.

یاکیده افزود: تفکیک آب فضای سبز شهرداری‌های کنگان مورد توجه است که از 9 انشعاب فضای سبز شهرداری‌های کنگان تاکنون پنج انشعاب آن قطع شده و چهار انشعاب دیگر نیز بزودی قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه کاهش هدررفت آب و نوسازی شبکه آبرسانی در اولویت برنامه‌ها است گفت: برای تفکیک آب آشامیدنی از تامین آب فضاهای سبز شهرداری‌ها استان تاکنون بخش اعظمی از این انشعابات قطع شده است و مابقی در حال قطع شدن است.

 افتتاح و بهره برداری 240 طرح در هفته دولت امسال در استان بوشهر

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به تدوین نقشه راه طرح های عمرانی استان بوشهر تمرکز اصلی در این برنامه بر تکمیل و بهره برداری بخش عمده ای از طرح های نیمه تمام در هفته دولت و دهه فجر است.
مهرداد ستوده افزود: در هفته دولت امسال 240 طرح با 600 میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود که از این شمار 19 طرح در شهرستان کنگان افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: افتتاح کتابخانه سیراف، مدرسه 6 کلاسه، خط انتقال مخزن های ذخیره آب شمالی و جنوبی کنگان، زمین چمن مصنوعی فوتبال از جمله طرح های پیش بینی شده در این شهرستان است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با جدیت و اهتمام مدیران آب و برق استان طرح های این حوزه به فراخور اهمیتی که دارند بصورت قابل قبولی در دست اجراست.

ستوده ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار ارزش ‌افزوده و عوارض آلایندگی‌ها سال گذشته به ‌حساب شهرداران و دهیاران استان بوشهر برای توسعه عمران شهری و روستایی واریز شد.

وی گفت: با توجه به این حجم قابل توجه اعتبارات تخصیص یافته شهرداران و دهیاران استان باید محل دقیق هزینه کرد این اعتبارات را مشخص کنند.

ستوده ادامه داد: نشست های کنترل طرح های عمرانی استان نیز بصورت هفتگی در استانداری برگزار و در جریان آن آخرین وضعیت پیشرفت طرح های عمرانی شهرستان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: عمده هدف برگزاری نشست های کنترل طرح های عمرانی تلاش برای تحقق قول های داده شده به مردم در موعد مقرر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: کنارگذر کنگان - دوراهک تاکنون قطعه های 1و 2 آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

فرزاد رستمی افزود: توافقی که در حضور استاندار صورت گرفته اولویت نخست طرح یاد شده تکمیل تقاطع شهدا گمنام شهر بنک (انتها قطعه دوم کنارگذر کنگان-دوراهک) است که عملیات اجرایی آن در دست اجراست.

وی گفت: با تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می شود این طرح در سه ماه آینده به بهره برداری برسد که از این میزان

بیش از 10 میلیارد ریال آن از محل اعتبارت وزارت نفت بزودی تخصیص می یابد و این طرح فعال تر می شود.

رستمی ادامه داد: اولویت دوم تکمیل قطعه سوم کنارگذر کنگان-دوراهک بدون تقاطع ریز- انارستان است که گرفتن سهیمه قیر برای آسفالت آن در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: اولویت سوم نیز تقاطع ریز - انارستان است که به فراخور اهمیت طرح همزمان با قطعه یاد شده در دست اجراست.
رستمی ادامه داد: طرح جاده وفاق حدفاصل شهرستان های کنگان و دیر 4.8 کیلومتر آن در شهرستان کنگان است و 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: قطعه دوم در محدوده شهرستان دیر نیز آگهی ارزیابی انجام شده که محض اصلاح موافقت نامه انتخاب پیمانکار پروژه صورت می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: طرح تفضیلی شهر کنگان نیز با عقد قرارداد با مشاور تمامی عکس های هوایی مورد نیاز آن تهیه شده که امیداوریم با تامین نقدینگی مورد نیاز زمینه اجرا کامل طرح بزودی فراهم شود.

رستمی در ارتباط با کتابخانه عمومی سیراف گفت: این پروژه نزدیک به یکسال است که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و در صورت تجهیز آن که در تعهد شهرداری است امکان افتتاح آن در هفته دولت امسال وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: زمین چمن بزرگ مصنوعی شیرینو در هفته دولت به بهره برداری می رسد و سالن ورزشی روستای برکه چوپان نیز عملیات آن بصورت مطلوبی در دست اجراست.

احمد بهروزیان فر افزود: اکنون سرانه فضای ورزشی شهری و روستایی شهرستان کنگان به ترتیب 75 صدم و 18 صدم مترمربع است.

وی گفت: وضعیت شهرستان کنگان از لحاظ زیرساخت ها و امکانات ورزشی از تمامی شهرستان های استان در شرایط بهتری قراردارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: فاز نخست مطالعه احداث حوضچه آرامش بندر کنگان با هدف انتقال قایق های صیادی و کاهش ترافیک موجود به اتمام رسیده و مطالعه توسعه اسکله موجود کنگان به طول 150 متر در دست اقدام است که تحقق آن ظرفیت جدید و ارزشمندی را به بندر کنگان اضافه می کند.

نورالله اسعدی افزود: در ارتباط با تجهیز اسکله کنگان به سیستم های پیشرفته آتش نشان در ابتدای سال 2 شناور آتشخوار پیشرفته در بنادر کنگان و دیر استقرار یافته که با توجه به نزدیکی این 2 بندر شناورهای یاد شده در زمان بروز حوادث می توانند بصورت مشترک خدمات دهی داشته باشند.

وی گفت: یک کامیون آتش نشان و 12 نفر نیروی آتش نشان نیز به تازگی به بندر کنگان اختصاص یافته که این امر نقش چشمگیری در ارتقا ایمنی این بندر ایفا می کند.

اسعدی در ارتباط با بندرسیراف گفت: مطالعه احداث اسکله سیراف نیز در دست اجراست که درصورت تحقق بخش امور دریایی و بندری اداره کل بنادر در این بندر مستقر می شود.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری فرمانداری شهرستان کنگان برای توسعه گردشگری دریایی چهار مکان پیشنهاده داده که این مکان ها در کنار کارهای مطالعاتی در دست اقدام سازمان بنادر بررسی و در نهایت مکان مناسب توسعه گردشگری دریایی کنگان انتخاب می شود.

اسعدی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری بندر کنگان افزود: در این ارتباط تسهیلات پیش بینی شده در سازمان بنادر ظرفیت بسیار خوبی است که سرمایه گذاران بخش خصوصی داوطلب ورود به حوزه توسعه گردشگری دریایی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی به استان باید برای توسعه و حل مشکلات استفاده شود اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی در کنگان نقشی مهم در توسعه و پیشرفت این شهرستان دارد که باید از این اعتبارات به صورت بهینه استفاده شود.

رضا عوض‌پور با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی کنگان اظهار داشت: این شهرستان در حوزه کشاورزی، تولید گوجه فرنگی خارج از فصل، صید و صیادی، صنعت و تجارت دریایی از ظرفیت های مهم برخوردار است.

وی به وضعیت آب آشامیدنی کنگان در روستاها پرداخت و گفت: 83 جمعیت روستایی کنگان تحت پوشش شبکه آبرسانی است و این در حالی است که متوسط استان بوشهر 59 درصد است.

عوض‌پور بیان کرد: فرسودگی شبکه آبرسانی در روستاهای کنگان 17 درصد و متوسط استان 40 درصد تعیین شده که نشان می‌دهد وضعیت شبکه آبرسانی کنگان نسبت به متوسط استانی مطلوب است.

وی با بیان اینکه 97 درصد جمعیت شهری در کنگان تحت پوشش شبکه آبرسانی است ادامه داد: فرسودگی شبکه و هدر رفت آب شهری در شهرستان کنگان 33 درصد به میزان میانگین شهرهای استان بوشهر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، هزینه کاهش یک درصد هدر رفت آب در استان بوشهر را حدود 10 100 میلیارد ریال دانست و افزود: با توجه به هدررفت 40 درصدی آب استان بوشهر برای کاهش این میزان هدررفت به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

عوض‌پور در باره سرانه فضای ورزشی در کنگان گفت: به ازای هر هزار نفر در کنگان 6 درصد سرانه فضای ورزشی وجود دارد که با توجه به رقم میانگین 8 درصد استان بوشهر وضعیت کنگان بهتر است.

وی، با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح نیمه تمام گفت: سال گذشته 85 میلیارد ریال برای اجرای طرح ها در کنگان تخصیص یافت که برای تکمیل طرح ‌های نیمه تمام به یکهزارو 110 میلیارد ریال نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به اجرای بیش از 200 طرح عمرانی در کنگان اظهار داشت: بیشترین طرح ‌های شهرستان کنگان در عرصه عمران شهری و روستایی است که بخش عمده‌ای از این طرح ‌ها در هفته دولت و دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در بوشهر برطرف شود

استاندار بوشهر گفت: هم اکنون در برخی اداره های این استان به جای جذب و ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی بر سر راه آنها هزار مانع می تراشند و سبب ناامیدی سرمایه گذاران می شوند که باید این مشکلات برطرف شود.

عبدالکریم گراوند درنشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر در شهرستان کنگان افزود: دراین ارتباط تذکر جدی ابلاغ شده و همه باید زمینه را برای جذب و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران فراهم کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد امید، اشتغال و کارآفرینی با استفاده بهینه از منابع داخلی وظیفه مهم و رسالت همگانی است و اگر از منابع موجود داخلی استفاده صحیح، اصولی و منطقی شود نیازی به سرمایه گذاران بیرون از مرزها نداریم.

گراوند بیان کرد: در بسیاری از امور سیاست سایه انداخته و همین مساله باعث ایجاد چالش هایی در کشور شده که باید این رویه تغییر کند.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تکمیل و اتمام طرح های نیمه تمام اولویت مهم در این استان و مهمترین جهت گیری در حوزه تخصیص اعتبارات و توسعه و عمران بهره برداری از این طرح ها است.

وی با گلایه مندی از اینکه برخی طرح ها بدلیل نبود مدیریت صحیح منابع سالهاست که نیمه تمام مانده است گفت: استفاده صحیح از منابع و سرمایه ها و اعمال مدیریت منطقی و مدبرانه واجب شرعی و قانونی است.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر ضمن هشدار به برخی مدیران و کارشناسان در باره ایجاد وقفه در اجرای طرح ها و در شرایط جنگ اقتصادی افزود: برخی مدیران و کارشناسان در این استان بیشتر از روی ناآگاهی با کارشکنی های خود باعث وقفه در طرح ها و تلف شدن منابع می شوند که اگر خود را اصلاح نکنند جایی در سیستم اداری نخواهند داشت.

استاندار بوشهر در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت های شهرستان کنگان بویژه در حوزه گردشگری بیان کرد: هدف از برگزاری جلسات شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر در شهرستان ها رفع موانع و مشکلات در توسعه مناطق شهری و روستایی و تسریع در اجرای طرح ها است که در شهرستان کنگان نیز با تحقق این مهم چرخ توسعه این خطه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.