تنها چند روز مانده به برگزاری نشست ناتو، معترضان به افزایش هزینه‌های نظامی کشورهای عضو این نهاد، در بروکسل دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک روز پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فعالان سیاسی برای اعتراض به افزایش بودجه‌های نظامی و نیز سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا و این نهاد، در بروکسل گردهم آمده اند.

فعالان سیاسی در پایتخت بلژیک خواهان انحلال ناتو شدند. آن‌ها همچنین اعتراض خود نسبت به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قبال وضع تعرفه‌‎های مالیاتی که جنگی اقتصادی را به راه انداخته است نشان دادند. تظاهرکنندگان به سوی مقر ناتو در بروکسل رفتند و شعارهای «از ترامپ استقبال نمی‌کنیم» و «ناتو را متوقف کنید، جنگ را متوقف کنید» سر دادند.

سازمان‌‌دهندگان این تظاهراتِ ضدناتو مخالفت خود را با افزایش بودجه نظامی بلژیک، از جمله اختصاص 15 میلیارد یورو به برنامه جنگنده‌های اف-35 اعلام کردند. یکی از این فعالان در سخنرانی خود در این تظاهرات گفت معترضان مخالف تمام سیاست‌های ترامپ هستند و افزود، سبک حکومت ترامپ، مدیریت حقیقی نیست و نباید به عنوان الگویی برای دیگر سیاست‌مداران تلقی شود.

ترامپ در روزهای آینده برای شرکت در نشست کشورهای عضو ناتو وارد بروکسل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود وی در این نشست بار دیگر به مسئله لزوم افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو این پیمان اشاره کند. پیش از این، وی بارها از کشورهای اروپایی به دلیل سهم کمتر آن‌ها در هزینه‌های ناتو انتقاد کرده بود. ترامپ از تمام کشورهای عضو ناتو درخواست کرده است هزینه‌هایی را که در پیمان آتلانتیک شمالی قید شده است، پرداخت کنند.

انتهای پیام/

تظاهرات در بلژیک در اعتراض به افزایش بودجه نظامی ناتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار