سروش از پایش مصرف انرژی ۱۳۰۰ سازمان دولتی در ۱۴ روز گذشته خبر داد.

پایش مصرف انرژی ۱۳۰۰ سازمان دولتی/وزارت نیرو زیر ذربین نظارت مصرف انرژیتورج سروش مدیر دفتر هماهنگی و نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای کاهش مصرف انرژی ادارات دولتی، اظهار کرد: طبق بخشنامه هیئت دولت تمام سازمان‌ها و ادارات دولتی موظفند، ۱۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند و علاوه بر این مسائل مدیریت مصرف بهینه انرژی را رعایت کنند.

مدیر دفتر هماهنگی و نظارت بر بهره برداری  شرکت توزیع نیروی برق تهران  با بیان اینکه ارزیابی مصرف انرژی ادارات دولتی به آنها سپرده شده است، تصریح کرد:  مرحله اول طرح که از تاریخ دوم تیرماه با ۵۰ اکیپ کارشناسی متشکل از دو نفر، ۱۳۰۰ سازمان و مرکز دولتی شناسایی و مورد بازدید قرار گرفت که در این مرحله با هدف ارشاد و توزیع بروشور و ابلاغ مصوبه هیئت دولت به صورت مکتوب به پایان رسید.

وی با اشاره به ثبت میزان مصرف ادارات دولتی در سامانه بیان کرد: حدود ۹۵ درصد اطلاعات جمع آوری شده از مصارف ادارات دولتی در سامانه ثبت شده است و در حال پایش و بررسی مصارف هستیم.

به گفته وی؛ وزارت نیرو به عنوان متولی این طرح خود نیز مورد پایش قرار گرفته و اطلاعات آن به صورت دقیق جمع آوری شده است.

سروش با بیان اینکه مرحله دوم این طرح از امروز ( ۱۶ تیرماه ) آغاز شد، تصریح کرد: در این مرحله میزان مصرف به مسئولان بالاتر ابلاغ و توصیه‌هایی برای استفاده بهینه از انرژی در بخش‌های سرمایشی ارائه می‌شود.

مدیر دفتر هماهنگی و نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تهران با اشاره به اعزام اکیپ‌هایی برای بررسی خاموشی ادارات، گفت: برای حصول اطمینان از انجام دستورات استاندار تهران مبنی بر خاموشی سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳:۳۰ به بعد، ۲۲۰ اکیپ به سازمان‌های دولتی اعزام می‌شوند.

به گفته وی، میزان مصرف و صرفه‌جویی ادارات در این مرحله سه‌شنبه ( ۱۹ تیرماه) برای اتخاذ تصمیمات مربوطه به مسئولان بالاتر ارسال می‌شود.

وی ادامه داد:اگر سازمان های دولتی در مصرف خود کنترل لازم ومورد نظر را لحاظ نکنند برق آنها قطع خواهدشد.

سروش در پایان گفت: با توجه به اینکه برخی از ادارات دولتی آشنایی کمی نسبت به مدیریت مصرف دارند، در صورت کنترل مصرف می‌توان به افزایش صرفه جویی بیش از ۱۰ درصد امیدوار بود.

انتهای پیام/

وزارت نیرو زیر ذره‌بین نظارت مصرف انرژی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار